Avatar billede ibrene Nybegynder
09. februar 2005 - 16:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Postfix route al mail fra @domain.com til en file

Hejsa

Jeg skal bruge noget viden på, hvordna man for postfix til og route al mail ned til en perl parser som jeg har lavet.

Jeg kan godt lave en mailbruger i alias og parse den igennem mit program.

Men jeg ville gerne havde at alt mail fra et givent domain, skal blive routet til dette program.

Nogle som har et godt hint til, hvordna dette evt skulel gøres.

mvh
Ibrene
Avatar billede mfalck Praktikant
09. februar 2005 - 17:18 #1
mja - jeg har selv fået postfix til at aflevere til en enkelt modtager i en fil for derefter at lade perl arbejde videre på filen:

i main.cf:
allow_mail_to_files=alias,forward

i aliases:

alias: /mail/minfil
Avatar billede ibrene Nybegynder
10. februar 2005 - 13:13 #2
HAr også selv fået den til og aflevere EN mail konto, til en file.
Men jeg ønsker, at den aflevere alt hvad som komme til et givent domain, til en file(perl program)

så noget alla

@domain.dk -> /script/mail.pl

Ibrene
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2005 - 21:05 #3
jeg tror du skal gøre det i to trin:

i virtual

@domain.dk  scriptbruger

og i alias

scriptbruger: /mail/minfil

hvis det skal være online så tror jeg du kan bruge procmail eller maildrop til at køre processen
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2005 - 21:06 #4
ellers skal du kigge på pipe:
PIPE(8)                                                                PIPE(8)

NAME
      pipe - Postfix delivery to external command

The  pipe  daemon  processes requests from the Postfix queue manager to
      deliver messages to external commands.  This program expects to be  run
      from the master(8) process manager.
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2005 - 21:12 #5
jeg kan se i min master.cf at jeg har rodet med blackhole før jeg gik over til Spamassassin:

#blackhole    unix  -      n      n      -      -      pipe
#    flags=Rq user=blackhole argv=/opt/blackhole/bin/blackhole -Pf ${sender}  ${recipient}
Avatar billede ibrene Nybegynder
08. marts 2005 - 16:33 #6
mfalck du har ret, vil dit første svar til og virke og tænke, at jeg hellere måtte lukke denne streng.

Ib
Avatar billede mfalck Praktikant
08. marts 2005 - 20:18 #7
ok :-)
Avatar billede ibrene Nybegynder
03. januar 2010 - 15:10 #8
Så lukker vi