Avatar billede komodoen Nybegynder
08. februar 2005 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente brugernavn/ computernavn i en bat fil

Til Eksperterne

Jeg har problemer med at hente brugerinfo ind i en txt-fil, når en bat-fil eksekveres. Meningen med bat-filen er, at en række brugere opdaterer deres dokumenter, fra et fælles "F" drev. Desvære er det ikke alle, som er lige dygtige til at opdatere dokumenterne/templates, og jeg vil derfor gerne se, hvem der har kørt bat-filen. Er det muligt at hente brugernavnet ind i nedenstående log-fil. Vil helst have brugernavnet fra toppen af startmenuen i xp, men computernavn (fra systemoplysninger) kan også bruges.

Min kode/pseudokode er:
f:
cd\
cd F:\database\osv.

echo ---------- >> log.txt
echo Bat fil kørt >> log.txt
echo %TIME% %DATE% >> log.txt
echo *** Her skulle gerne stå brugernavnet på den computer, som har kørt bat-filen*** >> log.txt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 17:07 #1
I Windows XP skulle du gerne kunne bruge:

echo %username% >> log.txt

Set evt "set" (uden "") i dos-prompten og tryk Enter

Dos-prompten: Klik Start > vælg Kør > skriv cmd og tryk enter
Avatar billede komodoen Nybegynder
08. februar 2005 - 17:50 #2
Det var da ret simpelt :D

Tak
Avatar billede komodoen Nybegynder
08. februar 2005 - 17:56 #3
thesurfer
Giver du ikke et svar, så du kan få dine point? Eller kan jeg godt belønne en kommentar?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 21:29 #4
Nope.. der skal et svar til :-)
- her er det så :-)