Avatar billede zenheart Nybegynder
05. februar 2005 - 19:04 Der er 5 kommentarer

MIRC script _ Auto /MSG ved opstart.

Hej,

Bruger jævnligt mirc, men vil gerne have løst et lille problem.
Problemet består i at jeg gerne vil logge ind på en kanal automatisk ved opstart af programmet.
Men da man skal invites ind denne kanal kan jeg ikke benytte mig af scripts som f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/203066
Derfor skal jeg have lavet et script, der auto-sender en /msg command (til en bot som så inviter en ind) afsted ved opstart.
Der er dog den hage at jeg kører gennem en bnc normal, og derfor er kanalen ikke altid lukket når jeg starter mirc (sker kun når man disconnectes fra severen), derfor skal scribtet tjekke om kanalen i forvejen er åben - hvis ikke - så send /msg.

Håber det er til at forså..
Avatar billede zenheart Nybegynder
07. februar 2005 - 19:59 #1
prøver lige igen
Avatar billede zauberkuh Nybegynder
20. februar 2005 - 17:54 #2
on *:CONNECT: { .timer 1 10 msg L invite #kanal | .timer 1 12 join #kanal }

Dette script skulle gerne få L til at invitere dig til en kanal 10 sekunder efter du har forbundet med serveren, og 12 sekunder efter joiner du kanalen.
Avatar billede zauberkuh Nybegynder
20. februar 2005 - 17:54 #3
Du kan selvfølgelig selv rette i det, hvis der skal stå noget andet osv.
Avatar billede zauberkuh Nybegynder
20. februar 2005 - 17:55 #4
Ellers sætter du en /msg L invite #kanal ind i perform og så performer du bare kanalen.
Avatar billede mnc Nybegynder
27. juli 2005 - 00:17 #5
Jeg har så en anden go en.
on *:invite:#:{ if ($nick == L) || ($nick == Q) { join $chan } }
Så joiner du automatisk en kanal hvis det er Q eller L botten der inviter dig :)

Udover det så brug en timer som zauberkuh siger.
Dog ville jeg tilføje en auth linie i perform..
/msg q@cserve.quakenet.org auth <nick> <pass>
/timerrequestinvite 1 10 /msg <L/Q> invite #channel
hvor du retter <L/Q> til den du skal bruge ;)