Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 12:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Beskyttet side

Min side er opbygget af en index.php hvori den så skal hente andre sider. Problemet opstår så ved at nå jeg smider det stykke kode ind på en admin side, får jeg flg. fejl.

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /free1go/i/p/www.ippip.1go.dk/enslave/index.php:78) in /free1go/i/p/www.ippip.1go.dk/enslave/admin2.php on line 2
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 12:58 #1
Det lyder som om du har et mellemrum (enter) längst oppe på siden.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 13:01 #2
Forstår jeg ikke, admin side ser sådan ud. Ved ik om det er den, den er gal med.
<?php
session_start();
if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {
header("Location: index.php");
exit;
}
?>
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr><td width="90%">
        <form action="logud.php" method="post">
        <input  style="background-color:#CCCCCC; border:1px solid black" type="submit" value="Log ud">
        </form>
        </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 13:09 #3
Er det längst oppe? Du har ikke noget <html> eller noget?
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 13:16 #4
Jo, hehe, i index.php, det er derfra den henter admin siden nå man logger ind.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 13:22 #5
Men dette:
<?php
session_start();
if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {
header("Location: index.php");
exit;
}

Skal stå längst oppe på siden, uden linieskift og <html> osv.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 13:26 #6
Ja, men det skal jo ikke være på index siden, så er der jo ingen der kan se den. Jeg har sat det i toppen af admin2.php som hentes når man logger ind. Der giver den så den fejl jeg skrev i min post.
Kan man så ændre på den så den passer til det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 13:30 #7
Pröv at send koden til index og adminsiden.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 13:34 #8
Det fylder rimelig meget men her er index.php:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC
    "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><title>Untitled Document</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <link type="text/css" rel="stylesheet" href="style.css">
</head>
<body><div align="center">
    <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td height="194">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="900" height="194">
          <param name="movie" value="top_flash.swf">
          <param name="quality" value="high">
          <embed src="top_flash.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="900" height="194"></embed>
        </object>
        </td>
      </tr>
    </table>
    <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td height="151" class="top2">
        <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr><td width="20" height="151">&nbsp;</td>
        <td width="210" valign="top">
            <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr><td height="29">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="leftside" align="left" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;Ny Hjemmeside oppe</td>
            </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="leftside" align="left" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;Nyt member med</td>
              </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="leftside" align="left" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;Så er det snart jul</td>
              </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
            <tr><td height="20" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
              </table>
        </td>
        <td width="440" valign="top" align="center">Reklame spot</td>
        <td width="210" valign="top">
            <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr><td height="29">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>
                <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                  <tr><td height="20" width="140" align="left">&nbsp;Mod Krigerne</td>
                    <td width="70" align="center"><font color="#009900">28</font>  <font color="#FF0000">16</font></td>
                  </tr>
                </table>
                </td>
              </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>
                <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                  <tr><td height="20" width="140" align="left">&nbsp;Mod Øldåserne</td>
                    <td width="70" align="center">24&nbsp;24</td>
                  </tr>
                </table>
                </td>
              </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>
                <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                  <tr><td height="20" width="140" align="left">&nbsp;Mod Himleskyderen</td>
                    <td width="70" align="center"><font color="#FF0000">10</font>  <font color="#009900">38</font></td>
                  </tr>
                </table>
                </td>
              </tr>
            <tr><td height="1"></td>
              </tr>
            <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
              </table>
        </td>
        <td width="20">&nbsp;</td>
          </tr>
        </table>
    </td>
      </tr>
    </table>

    <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr>
    <td height="100%" class="main" valign="top">
        <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr>
        <td width="20" height="151">&nbsp;</td>
        <td width="210" valign="top">
            <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr>
            <td height="20" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
            <td height="2"></td>
              </tr>
              <tr>
            <td height="20" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="2"></td>
              </tr>
              <tr>
            <td height="20" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="2"></td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="20" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="2"></td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="30" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" align="center"><b>Statistik</b></td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="30" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" align="left">

            </td>
              </tr>
            <tr>
            <td height="30" class="leftside" bgcolor="#DDDDDD" align="left">

            </td>
              </tr>
              </table>
        </td>
        <td width="440" valign="top">
            <table width="440" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr><td width="10" height="100%">&nbsp;</td>
                <td align="left" class="mainColor">
                    <?
                    if (isset($_GET['page'])) {
                        if(file_exists($_GET['page'].'.php')) {
                        include($_GET['page'].'.php');
                      } else {
                          include('error.php');
                    }
                    } else {
                      include('home.php');
                    }
                    ?>
            </td>

                <td width="10">&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
        </td>
        <td width="210" valign="top">
            <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>
                    <table width="210" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                    <tr><td height="20" width="140" align="left">&nbsp;Mod Dem</td>
                        <td width="70" align="center"><font color="">??</font>  <font color="">??</font></td>
                      </tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
            <tr><td height="2"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr><td height="2"></td>
              </tr>
              <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr><td height="2"></td>
              </tr>
            <tr><td height="20" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" onMouseover='this.style.backgroundColor="#CACACA"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#DDDDDD"'>&nbsp;</td>
              </tr>
            <tr><td height="2"></td>
              </tr>
            <tr><td height="30" class="rightside" bgcolor="#DDDDDD" align="center"><b>Noget Andet</b></td>
              </tr>
              </table>
        </td>
        <td width="20">&nbsp;</td>
          </tr>
        </table>
    </td>
      </tr>
    </table>
    <table width="900" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td height="25" class="bottom">&nbsp;</td>
      </tr>
    </table>
</div></body></html>

Og admin2.php:

<?php
session_start();
if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {//Hvis brugeren ikke er logget in
header("Location: index.php");//Sender brugeren videre
exit;//Sørger for at resten af koden, ikke bliver udført
}
?>
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr><td width="90%">
        <form action="logud.php" method="post">
        <input  style="background-color:#CCCCCC; border:1px solid black" type="submit" value="Log ud">
        </form>
        </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 13:50 #9
Pröv:
<?php
ob_start();
session_start();
if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {//Hvis brugeren ikke er logget in
header("Location: index.php");//Sender brugeren videre
ob_end_flush();
exit;//Sørger for at resten af koden, ikke bliver udført
}
?>
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 13:56 #10
Den giver nu samme fejlmelding som før, blot med linje 3 som synderen.

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /free1go/i/p/www.ippip.1go.dk/enslave/index.php:78) in /free1go/i/p/www.ippip.1go.dk/enslave/admin2.php on line 3
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 14:32 #11
Jeg giver op og gør det på en anden måde. Tak fordi du prøvede.
Smid et svar, så får du point.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 14:36 #12
Ingen lösning ingen point;o)
Tag dem selv.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
05. februar 2005 - 14:37 #13
Ok, fortsat god weekend =)
Avatar billede clausga Nybegynder
06. februar 2005 - 00:28 #14
<? session_start(); ?>
<html> osv...
den laver du bare øverst på din index side så virker det ;)