Avatar billede sjaka Nybegynder
04. februar 2005 - 11:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til privat MySQL-server fra webhotel

Hej.

Jeg har et webhotel hos b-one, men henviser i en php-side til en MySQL-server som står hjemme hos mig gennem min netforbindelse.

Warning: mysql_connect(): Host 'srv15.b-one.net' is not allowed to connect to this MySQL server in /customers/domæne.dk/domæne.dk/httpd.www/lort.php on line 6

Linje 6 ser således ud
$dbLink = mysql_connect("min-ip", "bruger", "pw");

Jeg har en global ip og forwardet port 3306 i min router
og tilladt SQL-serveren igennem min firewall,
så jeg kan ikke helt se problemet. Jeg har også prøvet at deaktivere min FW+AV, men problemet er stadig det samme.

Er der nogen som kan gennemskue hvad jeg gør galt? Er det et spørgsmål om opsætningen af min DB, eller andet?

På forhånd tak
Avatar billede anhansen Nybegynder
04. februar 2005 - 11:54 #1
Jeg kunne godt finde på at tro det er et spørgsmål om opsætning hos b-one.

At deres server ikke har tilladelse til at forbinde til andre sql servere end deres. Men ved det ikke.
Avatar billede sjaka Nybegynder
04. februar 2005 - 11:58 #2
ja det tænkte jeg også, men jeg har haft fat i deres support, som siger at det ikke er deres maskineri som fejler.
Avatar billede anhansen Nybegynder
04. februar 2005 - 12:01 #3
Jeg tænkte ikke på at det skulle være en fejl - jeg tænkte det mere som en sikkerheds begrænsning at de ikke lod deres server kommunikere med andre sql end deres egne...

Men hvis de siger du godt må det - så er det nok ikke det.

Så er det nok i din opsætning af mysql du skal tillade at den må tilgås af srv15.b-one.net.

Som standard er det vist kun 127.0.0.1 der må det? Kan ikke helt huske det - flere år siden jeg har rørt mysql..
Avatar billede sjaka Nybegynder
04. februar 2005 - 12:02 #4
det har jeg ik pillet ved. Har kun sat den op som standard. Jeg vil lige pille lidt ved det
Avatar billede thomasfricke Juniormester
05. februar 2005 - 21:27 #5
Ja har selv en b-one domæne, og så vidt jeg ved... Tillader de det ikke... Men der er da deres egen mysql database på deres server... Hvad er der kaldt med den ?
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. februar 2005 - 15:44 #6
Hvis du ikke synes du har fået nok svar, synes jeg du skulle skrive til os!
Avatar billede sjaka Nybegynder
14. februar 2005 - 15:50 #7
rolig nu. jeg har været lidt fraværende. Nok om det.

Jeg stillede et spørgsmål på deres support-forum, hvor jeg fik svar at der ikke var noget som forhindrede at jeg kunne forbinde fra min side på deres webhotel, til en mysql-server som jeg kørte.
Hvad mener du med 'hvad er der kaldt med den' ?

Og nej, jeg har ikke fået det til at køre endnu
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. februar 2005 - 16:26 #8
B-one har en mysql server, til dit domain. Kan du ikke bruge det ?
Avatar billede sjaka Nybegynder
15. januar 2007 - 12:46 #9
Ej hvor flovt - jeg kigger mit pointregnskab igennem og falder over denne tråd. Undskyld til de som har svaret på spørgsmålet. Jeg har fundet ud af at bruge mySQL-serveren hos b-one, så det er fint nok.
Der er ikke så meget jeg kan gøre udover at opfordre til i begge kommer med svar og jeg accepterer det og at jeg så en anden gang kigger regnskabet igennem en _DEL_ oftere.
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. januar 2007 - 17:04 #10
kan ikke helt gennemskue om jeg har sagt noget rigtigt... men nu får du et svar.. feel free to decline.. ;-)
Avatar billede sjaka Nybegynder
16. januar 2007 - 11:40 #11
haha det ka jeg heller ik. så mangler vi bar thomasfricke
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. januar 2007 - 11:47 #12
Mon ikke bare du skulle prøve følgende på din egen MySQL server?

GRANT ALL ON *.* TO 'brugernavn'@'%' IDENTIFIED BY 'ditpassword';

Endnu mere sikkert ville det være hvis du lavede et nslookup på srv15.b-one.net og kun godkendte den IP til at forbinde til din private MySQL:

GRANT ALL ON *.* TO 'brugernavn'@'195.47.247.65' IDENTIFIED BY 'ditpassword';
Avatar billede sjaka Nybegynder
16. januar 2007 - 12:13 #13
ej tak :)

jeg har godtnok haft en smule problemer med SQL'en, men prøver lige det her.. ka være det hjælper
Avatar billede thomasfricke Juniormester
21. maj 2009 - 21:05 #14
Hehe, og 2år senere kigger jeg forbi. Men skidt pyt, jeg overlever.... ;)