Avatar billede accesspro Nybegynder
02. februar 2005 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Højreklik popup menu

Hej Alle,

er der nogen der kan give mig lidt vejledning i hvordan jeg laver en Højreklik menu. Jeg kan forstå at man laver en almindelig popup menu i toolbar editor. Men jeg kan ikke finde ud af fremklade den på en højreklik Event.

vh

Robert
02. februar 2005 - 23:24 #1
du skal klikke på egenskaber for menuen og vælge, at det skal være en genvejsmenu
02. februar 2005 - 23:25 #2
hej Robert :o)

Så først nu, at det var dig :o)

Går det godt?
Avatar billede accesspro Nybegynder
02. februar 2005 - 23:32 #3
Hej Thomas,

Ja det går glimenrende....Hvad med dig?

Øhh skal lige høre dig, hvordan kalder jeg menuen frem via kode. Alle steder jeg kigge skrives der om en funktion der hedder PopupMenu(menuens navn). Men jeg kan ike få det til at virke..?

For lige at summere op.

Jeg har et control jeg ønsker at jeg kan højre klikke på. Istedet for de sædvanelige Access højreklik menuer ønsker jeg at lave min egen..

Har du et eksempel.
Avatar billede accesspro Nybegynder
03. februar 2005 - 00:08 #4
Nå...nu fandt jeg ud af det

Set myBar = CommandBars.Item("Menuens Navn")

Jeg ringer lige til dig en af dagene. Så kan vi lige snakke.

God Nat..
03. februar 2005 - 08:37 #5
Hej igen,

Du kan jo bare angive at controllen har sin egen genvejsmenu via egenskaberne på controllen.

Jeg er lige på vej ud af døren. Men ring bare :o)