Avatar billede komet Nybegynder
02. februar 2005 - 10:41 Der er 6 kommentarer

Regular Expressions (Preg_match)

Hej Hej.

Så nu mangler jeg jeres hjælp igen..!

Jeg skal have PHP til og tjekke om det er en rigtig fødselsdag man indtaster. Altså så man ikke bare taster 999999 feks. Jeg bruger preg_match til det.

Min kode ser således ud

elseif(preg_match("^((?:19|20)\d\d)[- /.](0[1-9]|1[012])[- /.](0[1-9]|[12][0-9]|3[01])$!)",$fødselsdag)) {
    echo "<script>window.location.href='/login/fejl/fejlbruger.php?var=$fødsels';</script>";

Jeg har også prøvet og ændre en masse på koden, men kan ikke få det til og fungere
Avatar billede flim Nybegynder
02. februar 2005 - 10:42 #1
Jeg mener der er en funktion i php der rent faktisk checker om det er en gyldig dato. Mener den hedder noget med isDate(), men kan ikke huske det i hovedet. Søg lidt rundt på php.net så finder du den...
Avatar billede komet Nybegynder
02. februar 2005 - 11:08 #2
Jeg har fundet en der hedder checkdate, men det virker vel ikke eftersom som måned og dag er byttet om???
Avatar billede flim Nybegynder
02. februar 2005 - 12:50 #3
Så byt rundt på måned og dato når du får data fra brugeren - check den, og hvis den er korrekt bytter du tilbage igen.

Det burde nemt kunne lade sig gøre...
Avatar billede komet Nybegynder
02. februar 2005 - 13:06 #4
Hvordan skulle jeg kunne bytte rundt på data'erne fra brugeren. De taster det jo ind i input box. Hvor jeg så har lavet en anden php side, hvor deres input bliver puttet ind i en variabel. Kan man da vende noget af det der står i en variabel??
Avatar billede komet Nybegynder
03. februar 2005 - 09:27 #5
Er der ingen der har en ide til hvordan det kan laves?
Avatar billede flim Nybegynder
03. februar 2005 - 12:34 #6
Kan du ikke smække den kode ind hvor du modtager data og hvordan checkdate() ser ud - det burde altså nemt kunne lade sig gøre...