Avatar billede rpedersen Nybegynder
01. februar 2005 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

låsning af felter på form

Jeg har en masse felter på en form som efter godkendelse ikke må rettes, jeg har en tjekboks hvor der er en markering hvis den er godkendt. hvis tjekboksen er = true skal jeg så have en række felter låst så der ikke kan rettes i data. hvordan gør man det ?
01. februar 2005 - 13:45 #1
Den manuelle måde:

If Me!Checkboks Then
    ME!Felt1.Locked = true
    ME!Felt2.Locked = true
    ME!Felt3.Locked = true
    '...
else
    ME!Felt1.Locked = false
    ME!Felt2.Locked = false
    ME!Felt3.Locked = false
    '...
endif
01. februar 2005 - 13:46 #2
Koden placeres på formularens VedAktuelt og på checkboksens EfterOpdatering
01. februar 2005 - 13:48 #3
Hvis du i stedet vil have låse alle felter på formularen, kan du i stedet gøre således:

If Me!checkboks then
    Me.Allowedits = True
else
    Me.Allowedits = false
endif
Avatar billede rpedersen Nybegynder
01. februar 2005 - 13:58 #4
Mange tak, det virker !!!