Avatar billede jenneren Nybegynder
21. marts 2001 - 23:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nyt efternavn til filen

Kan man mon i windows et eller andet sted give en fil der mangler efternavn (f.eks en fil fra en mac)et nyt efternavn?
Avatar billede zhark Nybegynder
21. marts 2001 - 23:49 #1
ikke uden at vide hvilken type fil der er tale om
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2001 - 23:52 #2
stifinder -> Vis -> Mappeindstillinger -> Vis

der må ikke være kryds i feltet \"skjul filtypenavne for kendte filtyper\"

på den måde kommer der efternavne på alle filer i stifinder, og du kan højreklikke og omdøbe...
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2001 - 23:52 #3
du skal dog være opmærksom på, at man ikke \"bare\" kan omdøbe en fil, og så få den til at virke... men du kan jo prøve dig frem...
Avatar billede makse Nybegynder
21. marts 2001 - 23:53 #4
Tja, du kan da Højreklikke på filen og vælge omdøb.
Så kan du give den hvad efternavn du vil.
Men det hjælper jo ikke meget, hvis du ikke har et program til at åbne den med.
Avatar billede zhark Nybegynder
21. marts 2001 - 23:54 #5
http://www.thereference.com/computer/filext.html
Her kan du se lidt om extensions
Avatar billede jimsim Nybegynder
21. marts 2001 - 23:55 #6
Det kommer lidt an på hvilken fil der er tale om, men måske du kan prøve mange af de shareware-programer der findes... Har lige fundet et til dig på www.download.com
http://download.cnet.com/downloads/0-10096-100-862525.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.862525
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 23:55 #7
Tryk på filen og tryk F2. Giv den nu en ny ekstention, men afhængigt af typen vil du få problemer. Hvis det er rén text kan det dog gå.
Avatar billede jenneren Nybegynder
22. marts 2001 - 00:01 #8
Ja, det var da egentlig ikke så svært.
60 points til lidt lækkert!
Avatar billede zhark Nybegynder
22. marts 2001 - 00:05 #9
Du skrev jo \"efternavn\" ik\'? Det er filtypen! Du kalde en fil hvad du vil... men du kan ikke kalde en fil TYPE, hvad du vil. En *.doc er en dokument type, kalder du den noget andet kan du ikke åbne den.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. marts 2001 - 00:10 #10
Det var sku da en mærkelig formulering af et spørgsmål. Kunne man ikke fomode du vidste hvad en filtype var når du spø\'r om andet EFTERNAVN. (:(:
Avatar billede zhark Nybegynder
22. marts 2001 - 00:15 #11
HVIS IKKE LIGE DET HAVDE VÆRET KEYSERSOZE, SÅ HAVDE JEG SKU KALDT DET HER FUP!
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2001 - 00:21 #12
zhark >> hvorfor det - er jeg noget specielt da?
Avatar billede zhark Nybegynder
22. marts 2001 - 00:29 #13
Ja da - absolut, det var bare godt gået!! Hvem (andre) kunne ane manden ikke kunne SE det han spurgte om? Nå men slut :) :)
Avatar billede jenneren Nybegynder
22. marts 2001 - 03:30 #14
Det drejede sig såmænd bare om en lydfil fra mac, der ikke hed wav til efternavn. Da jeg gik ind i stifinderen og omdøbte filen til \"dens navn\".wav, kunne min kære (til tider dumme) pc\'er se at det VAR en wav-fil.
Simple as that!
Avatar billede zhark Nybegynder
22. marts 2001 - 11:39 #15
jenneren>
Det er da fint nok, det var sent og man var traaat.. keysersoze \"fangede\" jo poin..tene, jeg var slet ikke på det spor. ret lige (:(: til :):) i kommentaren 00:10:05
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2001 - 17:23 #16
jeg syntes da at det var et rimeligt tilgængeligt spørgsmål...