Avatar billede kcbhl Nybegynder
29. januar 2005 - 20:37 Der er 2 kommentarer

Ideer til program til fremvisning af STORE datamængder

På denne hjemmeside: http://sundhedsdata.sst.dk/ kan man lave diverse udtræk fra Sundhedsstyrelsens statistiske registre.

Data fremvises vha. SAS software, data ligger i SAS-datasæt.

Det kunne være en interessant øvelse at lægge data over i DB2 og tilgå disse data uden brug af SAS-software! SAS er nemlig lidt dyrt.

På den nye hjemmeside skal man sfl. kunne de samme ting som på nuværende tidspunkt (hvor man blandt andet (kig selv efter) kan dreje sine tabeller, vælge nye variable på søjler og rækker osv) Det ville også være lækkert med flere nye smarte ting fx. grafer, lagkagediagrammer og lignende - hvad skal man så bruge af software?

Webserveren er en IIS - databasen skal være DB2. Det skal kodes i .Net
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2005 - 20:42 #1
Problem nr. 1. Du skal lige have tilladelse til at suge dataen af dataejeren, og det er ikke sikkert at det bliver let. Fordi data er i det offentlige rum, er det stadig copyright beskyttet og du må ikke bare suge det ukritiskt
Avatar billede kcbhl Nybegynder
30. januar 2005 - 13:36 #2
Hej Bufferzone
Jeg arbejder i Sundhedsstyrelsen - søger bare lidt alternativ inspiration via denne kanal. Regner med at der er nogle som har gode ideer.

Måske er der nogle som har links til hjemmesider hvor man har tilsvarende muligheder?