Avatar billede ellebab Nybegynder
29. januar 2005 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med variabler i en dialog

Jeg har oprettet en ny dialog til en eksisterende dialog, tilføjet en klasse til den nye dialog, og oprettet funktionen OnInitDialog til den.
Jeg har oprettet en Control variable til en CEdit boks i den samme klasse.
Men hvis jeg vil anvende den variable i min OnInitDialog funktion, kan jeg fint kompilere, men der kommer en dialog frem som siger der er fejl i filen:
afxcmn.inl linie 158.
Hvis jeg fjerner mine funktioner hvori jeg bruger min variable, er der ingen fejl.

Er der nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2005 - 17:21 #1
I min afxcmn.inl er der CListCtrl::GetNextSelectedItem på linie 158, er det den?

Det kunne tyde på at du forsøger at få fat i en control fra en anden dialogbox end den dialogbox der ejer controllen.
Avatar billede ellebab Nybegynder
29. januar 2005 - 19:04 #2
Jeg har tjekket at min control for mine controls ligger i min header fil for min nye dialog.

Nu har jeg prøvet at sætte en checkboks ind i min OnInitDialog. Nu får jeg fejl i:
afxwin2.inl linie 615.
Hvis jeg debugger breaker den på : Unhandled exception at 0x7c29103b (mfc71d.dll) in Login.exe: User breakpoint.
hvor jeg har en if sætning, der tjekke om check boksen er sat.
hvis jeg vælger at continue, så breaker den på min return FALSE linie for min OnInitDialog funktion..

Har du andre forslag?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2005 - 20:43 #3
Hvis jeg må se koden må du gerne sende den til mig, så skal jeg se på den.
Du finder min email addresse under min brugerinfo.
Avatar billede ellebab Nybegynder
30. januar 2005 - 10:07 #4
Jeg har selv fundet fejlen. Det var fordi jeg glemte at køre denne funktion under min egen OnInitDialog:
CDialog::OnInitDialog();
Men hvis du smider et svar skal du få en lille bid ad pointene fordi du hjalp mig :D
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. januar 2005 - 15:05 #5
Jeg samler ikke på point.