Avatar billede xmlkonge Nybegynder
28. januar 2005 - 12:53 Der er 1 kommentar

vis xml fra sqlserver på webform

Hej

Jeg har fundet et svar her på eksperten som jeg troede kunne hjælpe mig. jeg kan ikke få det til at virke. XMl, xsl og sql server delen virker men der er problemer i tredje sidste linie hvilket betyder at der ikke er kommer noget ind i DataReader objektet.

    Dim objXmlRead As System.Xml.XmlReader
        Dim objXmlDoc As System.Xml.XmlDocument

        Dim objXsl As System.Xml.Xsl.XslTransform
        objXsl = New System.Xml.Xsl.XslTransform
        objXsl.Load("C:\temp\xml\telefonliste\telefonliste.xsl")
        Xml1.Transform = objXsl

        Dim myConnection As System.Data.SqlClient.SqlConnection
        myConnection = New System.Data.SqlClient.SqlConnection("workstation id=" + Chr(34) + "BB-NMN" + Chr(34) + ";packet size=4096;user id=exadmin;data source=" + Chr(34) + "AA-DB1" + Chr(34) + ";persist security info=True;initial catalog=JOURNAL;password=bestik")
        myConnection.Open()
        Dim myCommand As System.Data.SqlClient.SqlCommand
        myCommand = New System.Data.SqlClient.SqlCommand("SELECT Kontorsted FROM dbo.Kontor for xml Raw", myConnection)

        Dim myDataReader As System.Data.SqlClient.SqlDataReader
        myDataReader = myCommand.ExecuteReader()

        Dim objStrRead As System.IO.StringReader
        Dim sr As System.IO.StringReader
        sr = New System.IO.StringReader(myDataReader(0).ToString())

        objXmlDoc.Load(sr)
        Xml1.Document = objXmlDoc

Jeg syntes jeg har prøvet alt
Avatar billede segato Nybegynder
28. januar 2005 - 16:40 #1
Hvad skal du også bruge den linie til? Hvor ikk ebare loade den rene tekst ind:

objXmlDoc.LoadXml(myDataReader(0).ToString())