Avatar billede zubzer0 Nybegynder
27. januar 2005 - 11:09 Der er 2 kommentarer

Kan ikke sende krypteret mail med ASPEMail.SendEncrypted()

Kan ikke sende krypteret mail med Mail.SendEncrypted()

Hejsa
Jeg har et stort problem med komponenterne ASPEncrypt og ASPEmail fra Persits Software.

Jeg kan ikke sende krypteret emails når installationen ligger på en Win 2003 server. Det samme script virker fint på min Win 2000 server.

Fejlbeskeden er "error 'c0000005'" på linjen hvor der står "Mail.SendEncrypted Msg2"

Hvad går der mon galt ????

---- Kode: ----

Set CM = Server.CreateObject("Persits.CryptoManager")
Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
Set Context = CM.OpenContext("", True )

Set RecipientCert = CM.ImportCertFromFile(server.MapPath("cert_676852300.cer"))
Set Msg2 = Context.CreateMessage(true) 'Use 3DES(168bit)
Msg2.AddRecipientCert RecipientCert

'Send Encrypted Message
Mail.isHTML = true
Mail.Host = strMailhost
Mail.Subject = "TEST"
Mail.From = strSenderMail
Mail.FromName = "Tester"
Mail.AddAddress strRecipient
Mail.Body = "Dette er en krypteret kvittering.....<br>"
Mail.SendEncrypted Msg2

Set RecipientCert =nothing
Set Context =nothing
Set Mail =nothing
Set CM=nothing
set Msg2 = nothing
Avatar billede yellow Nybegynder
27. januar 2005 - 12:10 #1
Jeg ved ikke om Persits komponenten muligvis bygger på noget fra CDONTS (Collaboration Data Objects for NTS).
I hvert fald er denne komponent ikke med i Windows 2003 Server: http://support.microsoft.com/?id=315197

Alternativt kan du bruge CDO for Windows 2000 (CDOSYS): http://support.microsoft.com/kb/286431

Her kan du også kryptere og signere: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;280391
Avatar billede zubzer0 Nybegynder
22. december 2005 - 11:33 #2
Det viste sig at være et problem med rettighederne på serveren så jeg lukker spørgsmålet.