Avatar billede cyber666 Nybegynder
27. januar 2005 - 08:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Index over Word dokumenter

Jeg er sekretær i en fagforening, der har jeg fået den simple opgave at lave et index over vores dokumenter. Det er jeg så laaangsomt gået igang med. Nu kunne jeg jo så godt tænke mig at maskinen, en en server, i fremtiden lavede index automatisk. Kan man det og hvordan ?
Der er 7 brugere, alle dokumenter bliver gemt på en server, skal man lave en Database som man starter Word fra, eller hvordan. Findes der et program som allerede kan det jeg søger.
Håber at det er et simpelt spørgsmål, som giver et simpelt svar på mit, for mig, kompliseret problem :-)
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
27. januar 2005 - 09:03 #1
Et index er jo mange ting - er det en oversigt over dokumeter? Hvis det er kan man sige at det har man i sin fil struktur -- stifinder: sorter efter enten dato - navn -type - osv.
Man kan til enhver tid søge efter de dokumenter man har behov for.
Det vilk være meget rart med den "rette" mappe struktur.
Og genialt, hvis hver gang I skriver et dokument at filplacering og navn står angivet på siden. (i Header eller footer)
Med disse meget simple værktøjer, bør I kunnee finde frem til alt - når som helst - hvis I overholder et navngivnings politik og mappestruktur.
Jeg kan sende et eksempel, hvis du ikke ved hvad jeg mener.
Mange hilsener
B
Avatar billede cyber666 Nybegynder
27. januar 2005 - 09:14 #2
Jo jeg forstår godt hvad du mener, men kunne man "tvinge" andre bruger til at gemme allerede når de opretter et nyt dokument. At de når de åbner et nyt dokument skal gemme, eventuelt igennem access?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
27. januar 2005 - 09:19 #3
Det lyder som en rigtig ESDH system du søger - i mini udgave.
Elektronisk Dokument Håndtering System. Det er det de store banker, kommuner osv skal bruge. Men det er stort - meget stort. Det er svært at tvinge folk til noget - fordi de har alle mulighed for at "bare" skrive i word - eller en email - eller hvad det nu er.
Det bedste, mener jeg, er UDDANNELSE _ fortæl dem hvad der er behov for / hvorfor der er behov for det - HVORDAN det kan løses - og HVAD der kan evt. ske hvis man ikke gøre det. (Lovkrav og meget andet) Ingen trusler - men fakta. Hvis / når de har forstået dette - bør de være rustet til at overholde de standarder / skabeloner som du opsætter. Men tvang er nok svært i disse tider med uendelige muligheder.
Jeg taler ud fra min erfaring som kvalutetschef - men ikke ud fra teksnik viden. Måske er der muligheder som jeg ikke kender.!
MVH
B
Avatar billede rvm Nybegynder
27. januar 2005 - 09:32 #4
Hvis du bare skal have liste over filerne (word dokumenter) på serveren, så kan det nemt klares med en makro, der leder alle dine mapper på serveren igennem og leder efter Word dokumenter. Resultatet kunne skrives i et almindeligt dokument.
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 12:36 #5
Hvis du vil tvinge brugerne til at gemme, kan du gøre det ved enten at de baserer deres dokumenter på en bestemt skabelon, eller ved at ændre på normal.dot på alle pc'erne.

Læg nedenstående kode i den relevante skabelons ThisDocument modulark. Så vises Gem som dialogen, hver gang man begynder på et nyt dokument, og klikker man på Annuller i stedet for Gem, lukkes Word.

Private Sub Document_New()
    If Application.Dialogs(wdDialogFileSaveAs).Show = 0 Then
        Application.Quit
    End If
End Sub
Avatar billede cyber666 Nybegynder
07. november 2009 - 10:23 #6
Ved godt dette er en meget gammel tråd men jeg kan simpelt hen ikke komme af med mine point ??