Avatar billede snowball Novice
26. januar 2005 - 15:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Køre IIS6 som domain user i stedet for IUSR_navn

Hej.

Jeg er ved lave et par test med IIS6 hvor jeg bl.a. gerne skal få selve WWW processen til at køre som en domain user i stedet for Local system account. Årsagen til dette er, at IIS'en skal have adgang til at oprette en txt fil på en anden server på netværket.

Jeg har dog problemer med i det hele taget at få startet IIS'en efter jeg har skiftet brugeren IUSR_navn ud med min domain user. Når jeg forsøger at starte "World Wide Web Publishing Service", så får jeg blot nedenstående fejl:

"Could not start the World Wide Web Publishing Service on Local computer

Error 5: Access is denied"

Jeg har endda prøvet at gøre min domain user medlem af den lokale administrator gruppe, men det hjalp ikke noget.

Hvilke rettigheder (vel både NTFS og gruppe mæssigt) skal sådan en domain user have lokalt på serveren for at man kan køre IIS6 som en domain user?

På forhånd tak.
Avatar billede dr.m Nybegynder
26. januar 2005 - 15:31 #1
It is not the Service properties account you need to modify. put it back to local system.

In IIS console, change the application poll identity
Avatar billede dr.m Nybegynder
26. januar 2005 - 15:40 #2
"Application pool" of course
Avatar billede snowball Novice
26. januar 2005 - 16:05 #3
Hvis jeg under "Application Pools" -> "DefaultAppPool" -> "Identity" ændrer brugeren til min domain user, så får jeg blot fejlen "Service unavailable" når jeg efterfølgende forsøger at tilgå et web site på min IIS.
Avatar billede snowball Novice
26. januar 2005 - 16:09 #4
Det gælder også selvom min domain user er medlem af den loakle IIS_WPG gruppe sådan som det er beskrevet i hjælpen.
Avatar billede snowball Novice
26. januar 2005 - 16:10 #5
Og dog - en genstart af servicen hjalp lidt ;)

Tester det lige lidt mere, og vender tilbage senere.
Avatar billede snowball Novice
27. januar 2005 - 12:15 #6
De eksisterende ting ser ud til at virke som de plejer, men jeg har lidt problemer med at få den til at lave filen på den anden server. Den domain user som Identity nu er sat tili IIS'en, har de nødvendige rettigheder på den pågældende server.

Har du nogen erfaringer med FSO og CreateTextFile / CopyFile når det skal gemmes på en anden server? Ellers må jeg prøve at bevæge mig over i ASP kategorien ;)
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. januar 2005 - 12:35 #7
I don't have any experience wit hit, however, I have noticed many times that it helps using virtual directories in IIS rather then a full UNC.

Does it make sense to you?
Avatar billede snowball Novice
27. januar 2005 - 12:58 #8
Mener du sådan så man i IIS laver et nyt "Virtual Directory" som peger på en folder på den anden server hvor jeg gerne vil gemme min fil?
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. januar 2005 - 13:01 #9
Exactly. You will need to supply user credentials when you make a virtual directory on a share.

Then, tell your application to write to domin.dk/virtualdirectory/adf.txt rather then to \\server\share\adf.txt

Just a thought.
Avatar billede snowball Novice
27. januar 2005 - 13:05 #10
OK. Jeg prøver, og hvis det ikke virker, så må jeg prøve i ASP kategorien.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. januar 2005 - 13:07 #11
np
Avatar billede snowball Novice
27. januar 2005 - 13:25 #12
Det hjalp desværre ikke :|