Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
26. januar 2005 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

popup der skal redirecte og lukke.

Hejs jeg har et problem:
window.opener.top.frames.main.location.href = url;

Dette virker fint i IE, men ikke i FireFox, problemet er fordi
popup'en ligger på en anden server og firefox vist blokerer for at en popup fra en anden side kan ændre location eller andet. Ligger de 2 enheder på samme server er der ikke noget problem.

Hvad kan man gøre?1
Avatar billede fennec Nybegynder
26. januar 2005 - 13:44 #1
Det er en indstilling i browseren (JavaScript). En side har ingen rettigheder til et andet site. Du har åbentbart slået det fra i IE (er normalt slået til som default), og det samme skal du gøre i FF. Jeg ved ikke hvor man gøre dette i FF eller IE.

Dette er ikke rigtig en brugbar løsning, da det er en indstilling alle, der besøger siden, skal lave, og jeg ville IKKE gøre det, da det er en alvorlig sikkerheds funktion at slå fra.
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
26. januar 2005 - 14:15 #2
nemlig derfor søger jeg en måde at løse det på uden at slå det fra, men jeg kan da sige dig at den som std. er slået fra i IE da det virker på en std. IE.
Avatar billede fennec Nybegynder
26. januar 2005 - 15:30 #3
Du har sku ret i at man kan bruge location.href i IE på den måde. Så har de åbentbart kun forhindret adgang til elementerne på siden. Det vil jeg kalde en sikkerhedsfejl i IE, for i min verden skulle man ikke kunne gøre det.

Endnu en grund til at bruge FF :o)
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
02. marts 2005 - 08:40 #4
lukker da der ikke er sket noget længe.