Avatar billede komet Nybegynder
26. januar 2005 - 12:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Update af MySQL database med PHP

Jeg er lige gået igang med PHP, og skal nu have lavet en update af en kode, som der ligger i en MYSQL database. Min database hedder admin og indeholder en tabel der hedder pass. Og så er der en row der hedder password.

Således ser koden ud

<?php
mysql_connect("localhost", "root", "kommet");
mysql_select_db("admin");
$password = $_POST['pass'];
$updateSQL = "update into password ('$password');
//mysql_query ($updateSQL);
mysql_query("INSERT INTO pass (password) VALUES ('$password')") or die("Der skete en fejl: ".mysql_error());
print "<script>document.location.href='admin.php';</script>";
?>

Men den er ikke rigtig, jeg kan ikke rigtig gennemskue, hva der er galt.
Avatar billede well_r Nybegynder
26. januar 2005 - 13:03 #1
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "kommet");
mysql_select_db("admin");
$password = $_POST['pass'];
$updateSQL = "update pass SET password='$password'";
mysql_query ($updateSQL) or die(mysql_error());
print "<script>document.location.href='admin.php';</script>";
?>
Avatar billede medions Nybegynder
26. januar 2005 - 13:03 #2
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "kommet");
mysql_select_db("admin");
$password = $_POST['pass'];
$updateSQL = "update into password ('$password');
//mysql_query ($updateSQL);
mysql_query("INSERT INTO pass (password) VALUES ('".$password."')") or die("Der skete en fejl: ".mysql_error());
print "<script>document.location.href='admin.php';</script>";
?>

Men det der er jo en INSERT, ikke en UPDATE!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. januar 2005 - 13:05 #3
Jeg ville nok sige:
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "kommet");
mysql_select_db("admin");
$password = $_POST['pass'];
$updateSQL = "update into password ('$password');
//mysql_query ($updateSQL);
mysql_query("UPDATE pass SET `password` = '".$password."';") or die("Der skete en fejl: ".mysql_error());
print "<script>document.location.href='admin.php';</script>";
?>

For at lave den helt korrekt...

//>Rune
Avatar billede komet Nybegynder
26. januar 2005 - 13:36 #4
Jeg takker
Avatar billede komet Nybegynder
26. januar 2005 - 13:37 #5
Der er noget jeg ikke helt forstår. Når jeg trykker på accepter svar, så får jeg ikke færre point oppe i min "point ude" De bliver der altså stadig de point jeg har. Hva gør jeg forkert?
Avatar billede well_r Nybegynder
26. januar 2005 - 13:39 #6
Du skal vælge den preson som skal have point
Avatar billede komet Nybegynder
26. januar 2005 - 13:47 #7
Mange tak