Avatar billede bb_maze Nybegynder
25. januar 2005 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

php link i wml fil

Hejsa

Jeg har i et stykke tid rodet lidt med et nyhedssystem jeg har, som jeg gerne vil have vist via wap. Jeg har gjort så man kan læse de tre første nyheder, men når jeg sætter php kommando ind som skulle gøre at man kan trykke sig videre til de tre næste får jeg fejl når jeg skal validere.

Her er min kode (det er nede i bunden der er fejl):

<?php
// send wml headers
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
echo "<?xml version=\"1.0\"?>";
echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\""
  . " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">";
?>
<wml>
<card id="card1" title="test">
  <p>
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "xxxxx", "xxxxx");
mysql_select_db("xxxxx");
$pr_side = 3;
$antal = mysql_result(mysql_query("select count(*) from nyheder"),0);
$vis_fra = (isset($_GET["visfra"]) && is_numeric($_GET["visfra"]) && $_GET["visfra"] < $antal) ? $_GET["visfra"] : 0;
if ($_GET[kategori]){
$query = mysql_query("select * from nyheder WHERE billede = '" . addslashes($_GET["kategori"]) . "' ORDER BY dato DESC, tid ASC limit $vis_fra, $pr_side") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) > 0) {
while($row = mysql_fetch_array($query)){
}
}else{
}
if ($_GET[kategori] == ""){
$query = mysql_query("select * from nyheder ORDER BY date DESC limit $vis_fra, $pr_side") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query)){
?>
<b><?echo "$row[titel]";?></b>
<br/><? echo nl2br(strip_tags(stripslashes($row['tekst']))); ?>
<table columns="1" align="C">
<tr>
<td><br/><small>Af: <? echo "$row[forfatter]";?><br/><? echo "$row[dato]";?> - <? echo "$row[tid]";?>
    <br/>Kilde: <? echo "$row[kilde]";?></small>
    <br/><br/></td>
</tr>
</table>

<?
}
if ($vis_fra > 0) {
$back= $vis_fra - $pr_side;
#echo "<a href='nyhed.php?side=nyhed&visfra=$back'>Vis forrige</a> ";
};

$start = $start + $pr_side;
$echo = $echo + 1;
if ($vis_fra < $antal - $pr_side) {
$next = $vis_fra + $pr_side;
#echo " <a href='nyhed.php?side=nyhed&visfra=$next'>Vis 3 næste</a>";
}
?>
  </p>
</card>
</wml>

Er der nogle der har en løsning på dette problem? På forhånd kæmpe tak!

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
26. januar 2005 - 17:04 #1
Arh, det kan da ikke passe at der ikke er nogle der kan hjælpe?
Avatar billede bb_maze Nybegynder
30. januar 2005 - 16:42 #2
Slet ingen der kan hjælpe? :(
Avatar billede bb_maze Nybegynder
31. januar 2005 - 00:56 #3
Har fået det til at virke.