Avatar billede jr40 Nybegynder
25. januar 2005 - 18:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.css på =rs("navn")

Hey

hvordan smider jeg en .css style på noget tekst som bliver hentet fra en database via denne her command: <%=rs("firmanavn")%>
Avatar billede Slater Ekspert
25. januar 2005 - 18:03 #1
ved at lægge det ind i en SPAN eller DIV??

<span class="noget"><%=rs("firmanavn")%></span>
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. januar 2005 - 18:10 #2
<TD width=192 height=2 span class=style.css"<%=rs("firmanavn")%></TD></span>

syntes ikke lige det funker,, eller har jeg gjordt noget forkert.?
Avatar billede Slater Ekspert
25. januar 2005 - 18:41 #3
Du har lavet temmelig mange fejl der faktisk.

For det første er span ikke et property i din TD, men et tag for sig selv.
For det andet er span udenfor td'en, hvilket er ulovligt.
For det tredje bruger du en css-fil som className...

Ikke for at fornærme dig på nogen måde, men har du overhovedet arbejdet med CSS før? Ved du hvordan man normalt sætter en css style på et element, der ikke er skrevet med ASP?
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. januar 2005 - 18:43 #4
nej men håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede p_nilsson Nybegynder
25. januar 2005 - 20:03 #5
Her er lidt hjælp:
http://www.html.dk/tutorials/css/
Avatar billede Slater Ekspert
25. januar 2005 - 20:14 #6
Jeg kan godt hjælpe dig, men jeg ved jo ikke hvilken style du vil have på dem :)

En fuld gennemgang af CSS vil være voldsomt her - der skal du til at læse nogle tutorials, som f.eks. den p_nilsson linker til, men hvis du fortæller hvilke CSS egenskaber du gerne vil have lagt på den udskrevne tekst, kan jeg vise dig hvordan du sætter dem ind.
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. januar 2005 - 22:45 #7
tror vi misforstår lidt hinanden.
jeg ved skam godt hvad .css er,, men har altid kun smidt det på en tabel i en class funktion...

Så jeg blev lidt forvirret, da jeg skulle sætte det på det rs asp halløj..

men min .css fil ser sådan her ud:

.alm_text {
    font-family: verdana;
    font-size: 10px;
    color: #666666;
    line-height: 12px;
}

mit spørgsmål, ville være hvordan jeg for sådan en style smidt rigtig over i et felt i min tabel:
<TD width=192 height=2 <%=rs("firmanavn")%></TD>
Avatar billede Slater Ekspert
25. januar 2005 - 23:31 #8
Således:

<TD class=".alm_text" width=192 height=2><%=rs("firmanavn")%></TD>

Og nej, jeg misforstod ikke, jeg var bare ikke helt sikker på hvor meget du kunne :)
Læg også mærke til at du har glemt et >-tegn i din kode ovenover.
Avatar billede Slater Ekspert
25. januar 2005 - 23:32 #9
Hov... der skulle selvfølgelig ikke være punktum der :/ ... *flov*

<TD class="alm_text" width=192 height=2><%=rs("firmanavn")%></TD>

..Sådan!
Avatar billede jr40 Nybegynder
30. januar 2005 - 18:24 #10
vipperine det virker tak,,, bare lav et svar.
Avatar billede Slater Ekspert
07. februar 2005 - 22:10 #11
Hov, det er vist lidt tid siden jeg har været her...
Værsgo :)