Avatar billede jbjerre Nybegynder
24. januar 2005 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i XML-kode oprettet med VB 6.0

Hej Alle.

Jeg har en kode der ser ud som følgende.

________________________________________________________
Private Sub TestXml()
    Dim xmlDoc As New DOMDocument
    Dim root As IXMLDOMElement
    Dim newNode As Object
    Dim success As Boolean

    xmlDoc.async = False
    success = xmlDoc.Load(App.Path & "\testmyXMLfile.xml")

    If success = True Then
        Set root = xmlDoc.documentElement
        Set newNode = xmlDoc.createElement("com:InvoiceLine")
            newNode.appendChild xmlDoc.createElement("com:ID")
            newNode.childNodes(0).Text = "3"
            newNode.appendChild xmlDoc.createElement("com:InvoicedQuantity")
            newNode.childNodes(1).setAttribute "unitCode", "kasse"
            newNode.childNodes(1).setAttribute "unitCodeListAgencyID", "n/a"
            newNode.childNodes(1).Text = "30"
            newNode.appendChild xmlDoc.createElement("com:LineExtensionAmount")
            newNode.childNodes(2).setAttribute "currencyID", "DKK"
            newNode.childNodes(2).Text = "3000.00"
            newNode.appendChild xmlDoc.createElement("com:Item")
                newNode.childNodes(3).appendChild xmlDoc.createElement("com:ID")
                newNode.childNodes(3).childNodes(0).Text = "0000"
                newNode.childNodes(3).appendChild xmlDoc.createElement("com:Description")
                newNode.childNodes(3).childNodes(1).Text = "Tekst"
                newNode.appendChild xmlDoc.createElement("com:BasePrice")
                newNode.childNodes(4).appendChild xmlDoc.createElement("com:PriceAmount") 'stykpris
                newNode.childNodes(4).childNodes(0).setAttribute "currencyID", "DKK"
                newNode.childNodes(4).childNodes(0).Text = "100.00"
        xmlDoc.documentElement.appendChild newNode.cloneNode(True)
        DisplayNode root
    End If

    xmlDoc.Save (App.Path & "\testmyXMLfile1.xml")
    Set root = Nothing
    Set newNode = Nothing
    Set xmlDoc = Nothing
End Sub
________________________________________________________

Koden opretter Nodes og Childs i et XML doc.

Det hele virker fint, men når jeg åbner min XML fil med en teksteditor (Nodepad), står hele koden på en linie, og ikke under hinanden opdelt i nodes og childs.

Kan det gøres på en anden måde så koden bliver rigtigt opstillet.

Hilsen JBjerre.
Avatar billede babz Nybegynder
24. januar 2005 - 14:50 #1
Har samme problem...og har erkendt at jeg ikke kan få ASP ti lat oprette nodes som jeg vil have det.

Find en xmleditor og brug den til at læse din XML med, da det hurtigt bliver F*^&{ grimt  efter håndtering af ASP.

/Babz
Avatar billede jbjerre Nybegynder
24. januar 2005 - 19:59 #2
Hej Babz

Min kode skal senere bruges til at rulle fakturalinier på et XML-dokument, og jeg har derfor brug for at min kode indsætter linieskift, da det ellers hurtigt bliver uoverskueligt.
Samtidigt kan jeg godt lide at koden ser ordentligt ud.  ;-)
Avatar billede babz Nybegynder
24. januar 2005 - 20:19 #3
Hmmmm. Jeg kan se jeg gik ud fra det var ASP...men du skriver VB....ikke fordi det rager mig, men det er ikke til en webapplikation?

/Babz
Avatar billede babz Nybegynder
24. januar 2005 - 20:29 #4
Jeg har baket lidt rundt igen....for at finde en løsning, men har endnu en gang givet op.....
Så hvis der er nogen der har en løsning er jeg gerne med på en lytter.

/Babz
Avatar billede jbjerre Nybegynder
24. januar 2005 - 23:26 #5
Hej Babz

Jeg skal bruge løsningen at genererer en oioXML faktura, fra mit eksisterende fakturaprogram.

Hilsen JBjerre
Avatar billede jbjerre Nybegynder
30. januar 2006 - 09:31 #6
Lukket