Avatar billede thefatman Nybegynder
22. januar 2005 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med udvidelse af IPrincipal

Hej folkens

Sidder her til aften og vil lave en udvidelse af IPrincipal, så jeg kan have lidt flere brugeroplysningerne i mit user-object, men det vil ikke helt som jeg vil.

Jeg ved ikke om I vil have mine klasser, men her er koden som jeg har problemer med:

void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
    if (Context.User.Identity.IsAuthenticated) {
        CustomIdentity cp = ((CustomIdentity)(Context.User.Identity));
        lblUsername.Text = cp.Name;
    } else {
        lblUsername.Text = "Du er ikke logget ind.";
    }

Jeg udvikler i ASP.net 2.0 BETA, og får følgende fejl:
Specified cast is not valid.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidCastException: Specified cast is not valid.

Source Error:

Line 7:  {
Line 8:      if (Context.User.Identity.IsAuthenticated) {
Line 9:          CustomIdentity cp = ((CustomIdentity)(Context.User.Identity));
Line 10:        lblUsername.Text = cp.Name;
Line 11:    } else {

(** LINIE 9 som der er fejl i **)

Jeg mener da jeg opretter instansen af CustomIdentity rigtigt, eller skal man gøre det på en anden måde i ASP.net 2.0?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 23:40 #1
Den siger at Context.User.Identity ikker er en CustomIdentity ...

Skulle den være det ?
Avatar billede thefatman Nybegynder
23. januar 2005 - 00:04 #2
#arne_v

Har du tid/lyst til at hjælpe mig hvis jeg smider koden? Troede seriøst jeg havde forstået princippet ved at udvide IPrincipal, men når jeg prøver at bruge de reference eksempler jeg har fundet rundt omkring så ender jeg med den fejl jeg lige har posted...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 00:18 #3
Jeg er bange for at det ligger ud over min ASP.NET viden, men hvis du smider lidt
kode (den relevante kode), så er der sikkert andre som kan hjælpe.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. januar 2005 - 12:55 #4
har du noget kode hvor vi kan se hvordan du tildeler Context.User.Identity dit CustomIdentity-object?
Avatar billede thefatman Nybegynder
23. januar 2005 - 19:18 #5
Avatar billede burningice Nybegynder
26. januar 2005 - 15:00 #6
hm... jaa...

problemet ligger her

FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage(username,False)

Den tildeler automatisk en standard IPrincipal til Context.User

du skal istedet bruge SetAuthCookie og Response.Redirect, så burde det virke
Avatar billede thefatman Nybegynder
17. marts 2006 - 22:02 #7
lukker