Avatar billede anne-m Nybegynder
20. januar 2005 - 11:02 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

FORMMAIL hjælp ønskes

Hejsa...

Jeg skal have hjælp til at få en formmail til at fungere.

Jeg kan ikke få kontakt til den host sitet ligger hos - så jeg ved ikke om der er nogen bestemt måde at sætte form-mailen op på.

Jeg har forsøgt med en .asp side - men jeg får denne fejl:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'
WSAGetLastError() returned 11001, Host not found
/Kontakt2.asp, line 21

linje 21 i kontakt2.asp hedder følgende: JMail.Execute
...

Er der en der kan hjælpe mig med at lave en kode der er rigtig? ;o)
Jeg fik noget af en herinde... men jeg skal have det op og køre i dag – så jeg håber at der er en der gider hjælpe mig videre.

Her er min form-mail kode klippet ud:

kontakt.asp;

<form action="Kontakt2.asp" method="post">
<p><font size="2" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
  <input type="hidden" name="mailtil" value="mail@grafikken.dk">

  <input type="hidden" name="ditnavn" value="Dit Navn">
  <input type="hidden" name="emne" value="emne">
  <input type="hidden" name="fejl_URL" value="wrong.html">
  <input type="hidden" name="succes_URL" value="thankyou.html">

</font></p>
<br>
<table width="441" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="105" valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Subject*
        :</font></td>
    <td width="336"><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="emne" type="text" id="emne" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Att. :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="attention" type="text" id="attention" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">From
        (name)* :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="franavn" type="text" id="franavn" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><p><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Phone
          :</font></p>
      </td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="phone" type="text" id="Phone" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">E-mail*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="framail" type="text" id="framail" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Text*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <textarea name="text" cols="40" rows="8" id="text"></textarea>
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top">&nbsp;</td>
    <td><br>      <strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="send" type="submit" id="send" value="Send">
      <input name="slet" type="reset" id="slet" value="Clear">
      <br>
      </font></strong><font size="1" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">* Must be filled out for form to send.</font></td>
  </tr>
</table>
<strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif"><br>
</font></strong><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">

</font> </strong><strong><font size="1"></font></font>
    </strong>
    </form>

Her er kontakt2.asp koden:
<title>kontakt2.asp</title><%
dim navn01, emne01, attention01, franavn01, phone01, framail01, tekst01

navn01 = Request.Form("navn")
emne01 = Request.Form("emne")
attention01 = Request.Form("attention")
franavn01 = Request.Form("from")
phone01 = Request.Form("phone")
framail01 = Request.Form("email")
text01 = Request.Form("tekst")

if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = ""&framail01&""
JMail.AddRecipient "mail@grafikken.dk"
JMail.Subject = ""&emne01&""
JMail.Body = "Hej Scantravel. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
JMail.Execute

Set JMail = Nothing

Response.write("<b>Tak, for din Mail</b>")
end if
%>

er det helt tosset sat op af mig?
Avatar billede anne-m Nybegynder
20. januar 2005 - 11:12 #1
deres egen kontakt-side er tilsyneladende sat op med asp !
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 14:21 #2
Kan du ikke bruge HTML/PHP ?
Avatar billede anne-m Nybegynder
20. januar 2005 - 16:18 #3
jo måske... kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 17:11 #4
>Måske ? - kan du bruge PHP på din host ?

Hvis ja har jeg en complet løsning bestående af 4 filer
mail.php
tak.php (Tak for mail til afsender)
mail.css
menu.php

de skal tilrettes med dine data
Avatar billede anne-m Nybegynder
20. januar 2005 - 18:33 #5
ja... jeg kan godt forstå det lyder underligt. Men jeg kan ikke finde ud om der er nogen begrænsninger/krav på den host... det er noget der hedder dstream.dk og der står ikke en fis på dstream.dk... og jeg har skrevet 3 mails til dem.... men får ingen respons. Jeg skulle bare lave den her kontakt-formular for en der har sit site hostet hos dem... men det er for svært for mig.

hvad er menu.php for en fil?

Kan du ikke hjælpe mig med at tilrette den ovenstående kode? så er du guld ;o)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 21:51 #6
menu.php er et link-css styret menu,som er sammenbygget med det øvrige, men kan selvfølgelig udelades og mail delen implementeres med en eksisterende menu.

Jeg har set på dsteam.dk, hvis det er den du henviser til (du skriver dstream.dk, og den findes ikke) Dansk Service Team  tilbyder internet hosting, web- og mailhotel til vore kunder. og da de er IBM Business Partner tvivler jeg på at de bruger PHP men derimod sikkert ASP som er MS.

Du kan se versionen her http://www.ib.1go.dk/mail.php, som jeg har lavet og hele web her http://ib.1go.dk

Jeg kan godt lægge den op men du bør undersøge om det kan bruges først, eller sidder du og laver en masse spildt arbejde
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 21:55 #7
Du kan prøve at skrive en mail, den vil blive sendt til mig, da det er en testversion inden jeg afleverede den til den oprindelige indehaver af www.opholdsstedet-egehøj.dk
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 22:00 #8
skal selvfølgelig være http://www.opholdsstedet-egehoej.dk/
men er nede i øjeblikket forsi den flyttes til anden host
Avatar billede hastek22 Nybegynder
20. januar 2005 - 22:15 #9
umidelbart så ligner det at du mangler at definere den mailserver din form anvender, samt at din JMail.Sender henter adr fra den der sender mailen, det skal mig bekendt være en gyldig adr på din egen mailserver. (dette for at undgå at andre kan anvende din mailserver til spam - det der kaldes open mail relay)

Det kan måske hjælpe at du ændrer JMail.Sender=""&framail01&"" til to liner der heder noget i retning af:
Mail.ServerAddress = "mail.grafiken.dk"  (eller hvad din mailserver nu hedder)
Mail.Sender = "mail@grafikken.dk"
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 22:25 #10
>hastek22> Det er ligesom jeg ikke helt fatter, hvad det er jeg skal,kan du henvise til noget i koden ?
Avatar billede hastek22 Nybegynder
20. januar 2005 - 22:32 #11
Beklager jeg havde glemt et J..

Sakset fra din kode:
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = ""&framail01&""
JMail.AddRecipient "mail@grafikken.dk"
JMail.Subject = ""&emne01&""
JMail.Body = "Hej Scantravel. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
JMail.Execute

Rettes til:
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.ServerAddress = "mail.grafiken.dk"
JMail.Sender = "mail@grafikken.dk"
JMail.AddRecipient "mail@grafikken.dk"
JMail.Subject = ""&emne01&""
JMail.Body = "Hej Scantravel. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
JMail.Execute

Husk at din JMail.ServerAddress skal være den mailserver der hører til webhotellet og at din JMail.sender skal være en gyldig email på den samme server!
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 22:33 #12
Har fundet ud af at det ikke var til mig, jeg kendte ikke lige sproget
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 22:41 #13
>anne-m>... det er for meget at lægge ind her men du kan hente hele "dynen" her, så kan du se om det er noget du kan finde ud af at bruge.
Selvfølgelig kan andre også hente den.
http://www.ib.1go.dk/mail.zip
Avatar billede anne-m Nybegynder
21. januar 2005 - 08:35 #14
alle ---> tusinde tak for at i gider hjælpe! ;o)

hastek22---> jeg forsøger lige med dine rettelser, da jeg tror jeg skal bruge asp.
:o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
21. januar 2005 - 08:36 #15
"Husk at din JMail.ServerAddress skal være den mailserver der hører til webhotellet og at din JMail.sender skal være en gyldig email på den samme server!"

hvad hvis det var en hotmail adresse emailen skulle sendes til?
Avatar billede anne-m Nybegynder
21. januar 2005 - 08:39 #16
hmmm... jeg får denne fejl:
Microsoft VBScript compilation error '800a0408'

Invalid character

/Kontakt2.asp, line 17
JMail.ServerAddress = "mail.grafikken.dk"
-----------------------------------------^
Avatar billede hastek22 Nybegynder
21. januar 2005 - 09:08 #17
Jeg kan ikke lige se hvorfor du får en syntaksfejl i server adressen.

Nu siger du at du vil sende den til en hotmailadresse - det kan du sagtens så skal du bare ændre JMail.AddRecipient "mail@grafikken.dk" til din hotmaiadresse.
Har du ikke et tilhørende mailhotel til dit webhotel ?
Avatar billede anne-m Nybegynder
26. januar 2005 - 10:20 #18
Hastek22-----> tak for al din hjælp. Jeg vil gerne give dig nogen point for din ulejlighed! så læg et svar.
Ibtage---> du må også gerne svare hvis du vil have lidt point ;o)

Jeg fik hjælp til en php løsning.
Løsningen kan ses her:
http://www.eksperten.dk/spm/584838
Avatar billede hastek22 Nybegynder
26. januar 2005 - 10:31 #19
Helt iorden - det var nu ikke for at få point, men blot for at få lukket spørgsmålet og forsøge at hjælpe dig i det nye, så tag nu størstedelen eller alle point selv!
Avatar billede anne-m Nybegynder
26. januar 2005 - 12:36 #20
luk
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2005 - 12:52 #21
Jeg er lidt sent på den, men det er da dejligt du har fået det til at virke
Avatar billede anne-m Nybegynder
26. januar 2005 - 13:19 #22
ja tak for hjælpen... ;o)