Avatar billede bamzen Nybegynder
20. januar 2005 - 10:16 Der er 1 løsning

Lotusscript dialogbox how to

Hej

Jeg sidder og leger lidt med lotusscript, og prøver at lave følgende.

En knap der aktiverer en picklist - virker

picklisten returnerer værdier - virker

dialogbox baseret på formular med felterne Copies, To, Subject, InstructionChoices, AdditionalInstructions - virker

Returnere værdier fra dialogboxen til variabler i min knaps ls kode - virker IKKE!

Altså har jeg problemer med det sidste step...
Please hjælp.
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2005 - 10:29 #1
du skal oprette et midlertidigt document i LS:

tmpdoc = New NotesDocument( session.CurrentDatabase )

og så kalde dialogbox med dette midlertidige dokument som parameter.

Hjælpen siger:
flag = notesUIWorkspace.DialogBox( form$ , [autoHorzFit] , [autoVertFit] , [noCancel] , [noNewFields] , [noFieldUpdate] , [readOnly] , [title$] , [notesDocument] , [sizeToTable] , [noOkCancel] , [okCancelAtBottom] )

Dvs:
flag = notesUIWorkspace.DialogBox( form$ , [autoHorzFit] , [autoVertFit] , [noCancel] , [noNewFields] , [noFieldUpdate] , [readOnly] , [title$] , TMPDOC , [sizeToTable] , [noOkCancel] , [okCancelAtBottom] )

Efter kaldet kan du tilgå værdierne med

tmpdoc.Subject(0) eller tmpdoc.Copies(0) etc.

eller
    dim tmpvar as variant
    tmpvar = tmpdoc.InstructionChoices
og så undersøge tmpvar for at se om det er et array og den datatype.