Avatar billede supermichael Nybegynder
19. januar 2005 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Markørens position i en edit

Hvordan kan jeg få delphi til at smække markøren hen i stutningen af min edit.

Jeg har det problem at jeg, med nogle af mine knapper, opdatere en edit således

    Edit1.Text := Edit1.Text + '4';

Men når jeg så trykker på tilpas mange knapper, så er der ikke mere plads i min edit, og den skriver videre, hvor man så ikke kan se teksten.

Hvordan får jeg min markør til at springe til slutningen?
Avatar billede lavang Nybegynder
20. januar 2005 - 01:33 #1
hej!
Hvad med dette...

Edit1.setfocus;
Avatar billede supermichael Nybegynder
20. januar 2005 - 11:47 #2
Nej, det mener jeg ikke virkede.. Jeg brugte i hvert fald Edit1.SelStart := length(Edit1.Text). Det virkede da..
Avatar billede lavang Nybegynder
20. januar 2005 - 22:50 #3
ok...hvorfor lukker du ikke denne???
Avatar billede supermichael Nybegynder
21. januar 2005 - 12:28 #4
Hvorfor jeg ikke lukker min selection?
Det er åbenbart ikke nødvendigt.. markøren bliver i hvert falt flyttet til slutpositionen af Edit1.