Avatar billede lgadex Nybegynder
21. oktober 1999 - 10:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Vindues-størrelse ved link i nyt vindue

Kan man, når man åbner et link i et nyt vindue ved hjælp af ( target=new ) få den til at åbne det uden at det er maksimeret. Jeg har prøvet javascriptet til denne funktion, men det duer ikke når siden skal kunne ses af alle browsere.
Avatar billede starleicht Nybegynder
21. oktober 1999 - 10:56 #1
Når du siger alle browsere, mener du så også andre end MSIE og Netscape?

Ellers kig her:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=5571
Avatar billede micman Nybegynder
21. oktober 1999 - 11:07 #2
Ja Javascript til denne funktion vriker både i IE og Netscape...

Kig på denne side....www.ung.vordingborg.dk
Avatar billede skjoldby Nybegynder
21. oktober 1999 - 12:24 #3
function NewWindow (url,navn) {
Nyt=window.open(url,navn, 'width=600,height=400,screenX=0,screenY=0,left=0,top=0,scrollbars=yes,toolbar=yes,menubar=yes,resizable=yes,directories=no,location=yes,status=yes');
location.reload()
}

<a href="java script:NewWindow ('http://www.eksperten.dk','Eksperten')">www.eksperten.dk</a>

Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 13:49 #4
Det er højst 2% af alle browsere der bliver brugt der ikke kan tage frames, så derfor ville det smarteste være

<A HREF="URL" TARGET="_blank">

man skal hverken skrive "_new" eller "new" men "_blank"
Avatar billede lgadex Nybegynder
21. oktober 1999 - 20:07 #5
ok - jeg havde prøvet javascript efter et andet spørgsmål herinde, men det virkede ikke perfekt. Det gjorde de to eksempler fra micman og skjoldby til gengæld. Til cyberesben vil jeg sige at "_blank" gør det samme som new - åbner i fuld skærm.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 20:49 #6
ja ok, men hvis du bruger et javascript til at åbne et vindue så bliver det kompliceret hvis man skal gøre det sådan at den ikek bruger samme vindue til alle de links man trykker på