Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 09:24 Der er 19 kommentarer

Hvad siger i den til her fejl

Public member 'EOF' on type 'Integer' not found.

----------------------------------------------------------------
if Not VFinfo.EOF()
  Do While Not VFinfo.EOF()
        ID = VFinfo("ID")

        Dim Checker_Licens As New SQLCommand ("SELECT * FROM Licens where ID = " & VFinfo("ProgID"))
        ProgramInfo = Checker_Licens.ExecuteNonQuery()

        Firm_Name = ProgramInfo("Firma_navn")
        Program_Name = ProgramInfo("Program_navn")

  Loop
End if

Response.Write("<table border=1 width=100% align=left cellspacing=2>")
    Response.Write("<tr>")
          Response.Write("<td>Værkfører</td>")
          Response.Write("<td>Firma Navn</td>")
          Response.Write("<td>Program Navn</td>")
          Response.Write("<td>Licenser Brugt</td>")
          Response.Write("<td>Licenser tilgængelig</td>")
    Response.Write("</tr>")
Response.Write("</table>")

PS der mangler lidt stuff mhs til mine Response.Write html sætninger, men det er ikke årsagen til dette problem HEEELP
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 09:31 #1
Btw bruger Webmatrix ASP.NET/VB
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2005 - 09:42 #2
Hvad er VFinfo for en dims?
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 09:52 #3
VFinfo skal være mit recordset
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 09:53 #4
og samtidig er VFinfo en tabel i min db, men det burde ikke give probs at bruge et recordset der hedder det samme som min tabel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2005 - 10:04 #5
Nu er VB.NET ikke min stærkeste side, men det kunne jo tyde på at du bruger EOF() på
noget forkert.

Hvilken linie er det helt præcist, og hvad er VFInfo erklæret som?
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 10:13 #6
VFinfo er erklæret som en Int (har prøvet som string) tror dog mit problem ligger i at jeg ikke har defineret mit recordset (i asp skriver man Set Rs = blablabla) men det virker ikke i ASP.net
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2005 - 10:29 #7
Men en Int har ingen EOF - det giver bestemt ingen mening. Men hvad er din kode så?
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 11:16 #8
Well har bare skrevet "Dim VFinfo" (går ud fra den sættes til Integer som default).
Har også prøvet Dim VFinfo As recordset.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2005 - 11:36 #9
Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du er ude på. Der er sådan set ret meget
forskel på ASP og så ASP.NET/VB.NET. Det er først gået op for mig nu, at du er
milevidt fra noget der giver mening ;)

Læs lidt her: http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/48/240970.aspx
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 12:59 #10
Takker :) sætter pris på alt hjælp
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 13:40 #11
erikjacobsen smid lige et svar så jeg kan give points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2005 - 13:57 #12
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar. Eller vent på flere indlæg ;)
Avatar billede fila Nybegynder
19. januar 2005 - 14:19 #13
Oki :) anyways tak for hjælpen
Avatar billede burningice Nybegynder
20. januar 2005 - 12:15 #14
kunne sq være smart hvis man bare skrev

Dim rs As RecordSet

og asp.net så selv sørgede for at mindreade programmøren hvilken database, tabel og felter der skulle hentes :P

du kan også kigge her: http://asp.net/Tutorials/quickstart.aspx
Avatar billede fila Nybegynder
20. januar 2005 - 12:29 #15
Well har skam prøvet at skrive"Dim rs As RecordSet" men det virker ingensteder :|
Avatar billede burningice Nybegynder
20. januar 2005 - 13:01 #16
nej... det er jo det jeg siger... godt nok er .net smart, men det kan altså ikke læse dine tanker
Avatar billede fila Nybegynder
20. januar 2005 - 14:01 #17
Relax ingen grund til at skrive med en nedladende tone.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. januar 2005 - 23:45 #18
nedladende tone/ironi/sarkasme... nothing personally, it's just in my nature. I tend to get my self into trouble sometimes in this forum because of it, but i guess that's just a part of life. You can hate me for it, or just smile and leave it alone.
Avatar billede fila Nybegynder
24. januar 2005 - 08:25 #19
whatever freak