Avatar billede pho2ke Nybegynder
18. januar 2005 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved upload

Jeg har et upload der ikke virker på et site..

Når man prøver på at lave et upload med et billede får man denne fejl:
Persits.Upload.1 error '800a0005'

The system cannot find the file specified.

/opretsalg.asp, line 21

Det virker fint når man laver et upload uden billede.

koden til siden ser sådan ud:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Salgsliste</title>
</head>

<body>

<%
mode=request.querystring("m")
if mode="gem" then
sti = "/billeder_c/"
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
path = Server.MapPath("db/fpdb/sha.mdb")
conn.Open "DBQ="& path &";DefaultDir="& path & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

Upload.OverwriteFiles = False
Upload.Save (Server.Mappath(sti))
fil1 = ""
fil2 = ""
fil3 = ""
If Not Upload.Files("FILE1") Is Nothing Then fil1 = sti & Upload.Files("FILE1").FileName
If Not Upload.Files("FILE2") Is Nothing Then fil2 = sti & Upload.Files("FILE2").FileName
If Not Upload.Files("FILE3") Is Nothing Then fil3 = sti & Upload.Files("FILE3").FileName

SQL="insert into tblCAMP ("
SQL = SQL & "oprettet, [Mærke], [Model], Farve, [Årgang], Pris, Synet, Beskrivelse, [Tilbehør], [Billede 1], [Billede 2], [Billede 3])"
SQL = SQL & " values ("
SQL = SQL & "'" & Upload.form("oprettet") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Mærke") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Model") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Farve") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Årgang") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Pris") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Synet") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Beskrivelse") & "', "
SQL = SQL & "'" & Upload.form("Tilbehør") & "', "
SQL = SQL & "'" & fil1 & "', "
SQL = SQL & "'" & fil2 & "', "
SQL = SQL & "'" & fil3 & "' "
SQL = SQL & ")"
Conn.Execute(SQL)
%>                <meta http-equiv="refresh" content="2;URL=default_safe.asp?path=1s">
                <font color="#FF0000">Dine ændringer er nu gemt.</font><b>
                <% else %>&nbsp;
        </b>
<div align="center">
    <table border="0" width="85%" id="table1">
        <tr>
            <td><b>
        <form method="POST" action="opretcamp.asp?m=gem" enctype="multipart/form-data">

  <div align="center">
    <center>
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="44" id="table2">
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Oprettet:</font></td>
        <td height="22">
        <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <input type="text" name="oprettet" size="20" value="<%=date()%>"></span></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Mærke:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="Mærke" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Model:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="model" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Farve:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="Farve" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Årgang:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="Årgang" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Pris:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="Pris" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Synet:</font></td>
        <td height="22"><b>
                <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
                <input type="text" name="synet" size="35"></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22" valign="top">
        <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Beskrivelse:</font></td>
        <td height="22"><font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <textarea rows="8" name="Beskrivelse" cols="35"></textarea></span></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22" valign="top">
        <font style="font-size: 9pt" face="Verdana">Tilbehør:</font></td>
        <td height="22"><b>
        <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <textarea rows="8" name="tilbehør" cols="35"></textarea></span></font></b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Billede 1:</font></td>
        <td height="22"><font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="30" NAME="FILE1"></span></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Billede 2:</font></td>
        <td height="22"><font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="30" NAME="FILE2"></span></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Billede 3:</font></td>
        <td height="22"><font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="30" NAME="FILE3"></span></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="22">&nbsp;</td>
        <td height="22"><font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Det
        anbefales at billederne fylder max. 50 Kb</font></td>
      </tr>
      </table>
    </center>
  </div>
    <p align="center">
    <font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
    <br>
  <input type="submit" value="Gem" name="gem">
</span></font>
</p>
</form>
</b>
            <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
<% end if %>
            </font>
            <p>&nbsp;</td>
        </tr>
    </table>
</div>
</body>

</html>

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad fejlen kan være...

/Toke
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2005 - 09:49 #1
ligger der en mappe der hedder "/billeder_c/" samme sted som hvorfra asp-filen køres?
Avatar billede pho2ke Nybegynder
19. januar 2005 - 21:09 #2
ja det er der..
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2005 - 22:28 #3
prøv at udskrive

Server.Mappath(sti)

og se om den sti findes.
Avatar billede pho2ke Nybegynder
22. januar 2005 - 15:19 #4
Hvordan gør man det?
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2005 - 15:26 #5
response.write Server.Mappath(sti)
Avatar billede pho2ke Nybegynder
20. marts 2005 - 18:11 #6
lukker
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2005 - 12:45 #7
tak for hjælpen...
Avatar billede pho2ke Nybegynder
21. marts 2005 - 21:38 #8
Sorry Keysersoze...

Det var en simpel fejl efter server opgradering hvor der var ændret en hel del i rettighederne til de forskellige mapper.

Den vej igennem rettede jeg fejlen.