Avatar billede theduck Nybegynder
18. januar 2005 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd kort

Hejsa.
Jeg har et problem med mit lydkort. Jeg har fornylig haft min pc til reparation, da jeg fik den tilbage blev der sat et trådløs netkort i. Efter det startede jeg maskinen op og nu skratter mit lykort( så meget at man ikke kan høre det der skal komme ud). Jeg har prøvet at hente den nyeste driver til lydkortet og det hjælper også i ca 5 minutter, hvorefter det begynder at skratte igen.
Mit lydkort er et onboard AC97 på mit msi 848 neo bundkort. Er bundkoret stået af eller er kan det være noget med at gøre med netkortet forstyrer det?
Avatar billede bootie Nybegynder
18. januar 2005 - 13:53 #1
Prøv evt. at sætte netkortet i en anden port og se om det kan afhjælpe det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. januar 2005 - 14:26 #2
Som bootie skriver, så kan det godt være netkortet, som intefererer med lyden, men det kan også være ledninger fra lydkortet, som er for tæt på andre komponenter der udsender lidt støj.
Så check alle ledninger til/fra lyddelen på bundkortet, og sørg for at de har så stor afstand som mulig fra mulige "støjsendere".
Avatar billede theduck Nybegynder
18. januar 2005 - 14:42 #3
Nej det hjalp ikke. Mon det kunne hjælpe hvis jeg fik en ledning til antennen så den kunne komme væk fra pc´en. Er mest tilhænger af at det er det signal der forstyrer. nogen der har et link til sådan en ledning. Det er et "Hama" pci netkort med en lille sort antenne bagpå som kan skrues af
Avatar billede theduck Nybegynder
19. januar 2005 - 16:24 #4
Nå så ryger den til rep igen