Avatar billede treeman Nybegynder
21. april 1999 - 00:00 Der er 15 kommentarer

Password

Jeg skal bruge et JavaScript der spørger om Username og Password i én boks.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 1999 - 13:17 #1
det er ikke et javascript... det er en account der er lavet på serveren, så du kan ikke bare via javascript lave en popup box som er magen til.

men jeg kan give dig et script så man skal have et password for at komme ind på en side
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 1999 - 13:18 #2
Prøv det her:
_____________________

<html>

<head>
<title>Password</title>
</head>

<body>
<font size="+2">

<p align="center">This page is protected</font> </p>

<p align="center"><script language="JavaScript"><!--

function passWord() {
  var testV = 1;
  var pass1 = prompt('Enter password (1234)','');
  while (testV < 100000) {
    if (!pass1) {
      history.go(-1);
      break;
    }
    if (pass1 == "1234") {
      break;
    }
    testV+=1;
    var pass1 = prompt('Incorrect, Try Again',pass1);
    break;
  }
  if (testV ==3) {
    history.go(-1);
    alert('Your password is not accepted!');
  }
  return " ";
}
document.write(passWord());
// --></script> Lucky you! you entered <br>
</p>

<hr>
</body>
</html>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 1999 - 13:24 #3
dette password kan jo knækkes ved at man læser i source koden..
jeg kan sende et senere i dag ellers kig på http://members.xoom.com/technojunkie/
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 1999 - 13:29 #4
ja....men hvis du skal have sikkerheder så drop java...Hvad med noget asp??
Avatar billede Slettet bruger
21. april 1999 - 13:35 #5
Se http://www.Script.dk
De har et cgi script ligende der løser dit problem uden at man kan kigge Source kode
Her er et eksempel:
http://www.script.dk/arkiv/cgi/password/password.html
Her kan du downloade det:
http://www.script.dk/arkiv/cgi/password/password.zip
Håber dette løser dine problemmer
Henning
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 1999 - 13:46 #6
ja men hallo smarte det er et cgi script

manden bad om et javascript
Avatar billede treeman Nybegynder
21. april 1999 - 14:11 #7
cyberesben har ret den kan knækkes med source code'n
Avatar billede Slettet bruger
21. april 1999 - 14:30 #8
Erkender at det er et Cgi script
Forslog du ikke selv ASP
Nu forslår jeg denne løsning som virker hvis han må lægge Cgi script på serveren
Henning
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. april 1999 - 14:33 #9
Blot en idé: Lav en form med to indtastningsfelter, navn og password.
Brug de indtastede værdier som navn på en html-fil eller et katalog.

Det ser ikke så kønt ud, når man taster forkert.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 1999 - 14:33 #10
Cyberesben hvorfor ??

Hvorfor blokkere du muligeheden for at andre kan svare, uden at du giver et svar.
Du svarer ikke på hans spørgsmål, du giver end ikke et løsningsforslg.
Jeg ved godt at jeg har svaret på hans spørgsmål, med et Cgi-script.
Men det kan han bruge til noget, frem for det intetsigende svar du har givet.
Det er jo ikke første gang at du blokkere svarmuligheden med en latterlig kommentar
Henning
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 1999 - 14:34 #11
<FORM METHOD="GET" NAME="adgangskontrol">
navn:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="navn">
kode:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="kode">
<INPUT TYPE="Button" OnClick="window.location.href=(document.adgangskontrol.navn.value + '-' + document.adgangskontrol.kode.value + '.html')" VALUE="Log in">
</FORM>

så skal man bare lave en htmlfil der hedder "brugernavn-password.html" som placeres sammen med den html som indeholder disse forms.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 1999 - 14:37 #12
hey altså øøøh

prøv lige at unaccepte det fra hj, jeg har et svar som virker med javascript
Avatar billede wall Nybegynder
21. april 1999 - 17:25 #13
Brug dog en ASP script :)

/Wall
Avatar billede isdan Nybegynder
03. maj 1999 - 17:22 #14
Det her er sikkert et krig i to kloge hoveder cyberhj. Asp er svaret på en  "sikker"  adgangskontrol men hvis manden vil have javaScript så kan man jo bruge Matematik i sin code to plus to er jo 5 ikke hvis man legger 1 ved.Det er sværere at knække. Undskyld min Dansk.
Avatar billede michaelj Nybegynder
14. maj 1999 - 20:12 #15
MAM