Avatar billede anne-m Nybegynder
17. januar 2005 - 11:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

form-mail

Hejsa - og hjælp ;o(

Jeg skal få en form-mail til at fungere.

I min html har jeg følgende kode (se nedenfor)
men problemet er, at sitet ikke er hostet hos dandomain.dk
og derfor kan jeg ikke referere til deres formMail.asp

Er der en sjæl der har tid og mulighed for at hjælpe mig med at lave en asp fil der virker til min formmail???

Jeg ved ikke hvor sitet er hosted..... jeg skulle bare lige flytte en kontakt-side ... og så gik det galt.

Håber på hurtig hjælp ;o/

Anne-M/

Kode:

<form action="http://scripts.dandomain.dk/formMail.asp" method="post">
<p><font size="2" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
  <input type="hidden" name="DToMail" value="amk@rosencommunication.dk">

  <input type="hidden" name="DToName" value="Dit Navn">
  <input type="hidden" name="DMailSubject" value="emne">
  <input type="hidden" name="Dfailure_URL" value="http://www.maalgruppen.dk/wrong.html">
  <input type="hidden" name="DSuccess_URL" value="http://www.maalgruppen.dk/thankyou.html">

</font></p>
<br>
<table width="441" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="105" valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Subject*
        :</font></td>
    <td width="336"><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="subject" type="text" id="subject" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Att. :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="attention" type="text" id="attention" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">From
        (name)* :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="DFromNam" type="text" id="DFromNam" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><p><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Phone
          :</font></p>
      </td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="Phone" type="text" id="Phone" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">E-mail*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="DFromMail" type="text" id="DFromMail" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Text*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <textarea name="text" cols="40" rows="8" id="text"></textarea>
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top">&nbsp;</td>
    <td><br>      <strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="Nyhedsbrev" type="submit" id="Nyhedsbrev2" value="Send">
      <input name="Nyhedsbrev2" type="reset" id="Nyhedsbrev" value="Clear">
      <br>
      </font></strong><font size="1" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">* Must be filled out for form to send.</font></td>
  </tr>
</table>
<strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif"><br>
</font></strong><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">

</font> </strong><strong><font size="1"></font></font>
    </strong>
    </form>
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
17. januar 2005 - 11:57 #1
Hvis du bare skal have en simpel mail form. kan du f.eks. bruge denne her:

// Kontakt.asp

              <form action="kontakt2.asp" method="post">
              <table>
                <tr>
                  <td width="8%">Navn:*</td>
                  <td width="92%" height="20"><input type="text" name="navn"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>Emne:*</td>
                  <td height="20"><input type="text" name="emne"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td height="20">Mail*</td>
                  <td><input type="text" name="email" size="30" value="@"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td valign="top">Tekst:*</td>
                  <td><textarea name="tekst" cols="33" rows="8"></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>&nbsp;</td>
                  <td><input type="submit" name="Submit2" value="Send"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td colspan="2" height="10"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td colspan="2">Alle felterne med * skal udfyldes</td>
                </tr>
              </table>
              </form>

// Kontakt2.asp

<%
dim navn01, emne01, email01, tekst01

navn01 = Request.Form("navn")
email01 = Request.Form("email")
emne01 = Request.Form("emne")
tekst01 = Request.Form("tekst")

if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = ""&email01&""
JMail.AddRecipient "webmaster@hej.dk"
JMail.Subject = ""&emne01&""
JMail.Body = "Hej Ejer. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
JMail.Execute

Set JMail = Nothing

Response.write("<b>Tak, for din Mail</b>")
end if
%>
Avatar billede anne-m Nybegynder
17. januar 2005 - 15:10 #2
Er det noget man skal sikre sig at ens host understøtter...?
Men tak selvfølgelig ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
17. januar 2005 - 15:28 #3
asp og Jmail. til den jeg kommer med der.

Hvem har du?
Avatar billede anne-m Nybegynder
17. januar 2005 - 15:36 #4
ja... det er det... det er ikke mit site. Og jeg ved ikke hvor sitet ligger ...Jeg ved det er underligt.. men det er fordi ham der har lavet det er rejst til USA.... og nu skulle jeg opdatere kontakt-siden... det viste sig så at kontakt-siden ikke lå på det site jeg rettede.. men at kontaktsiden lå på et helt andet domæne.. under dandomain.

Jeg tænkte så at jeg ville lave det om — da der ikke var nogen der havde koderne til det site hvor kontaktsiden lå (rod rod rod...)

Der er vel ikke andet for end at prøve se om det kommer til at virke....
Avatar billede anne-m Nybegynder
17. januar 2005 - 15:37 #5
okay.. det er så forvirret at jeg heller ikke selv forstår det jeg lige har skrevet ;o/
Avatar billede anne-m Nybegynder
17. januar 2005 - 16:03 #6
Jeg sidder lige og fedter med det.. da der mangler nogen ting i den kode du har givet mig.
Og derfor har jeg et spm. Hvorfor hedder der navn01 osv. 02 03 i kontakt2.asp ??
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
17. januar 2005 - 17:12 #7
Det er nogle du kan hente ned i din Jmail.body f.eks.
JMail.Body = "Hej Ejer. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
Der står navn01 så henter den:
navn01 = Request.Form("navn")
Avatar billede anne-m Nybegynder
18. januar 2005 - 09:07 #8
Jeg kan ikke helt gennemskue om det her er rigtig...

Kontakt.asp///

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>ScanTravel Partners</title>
<style type="text/css">

body {

SCROLLBAR-FACE-COLOR: ffffff;

SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: DCE8F0;

SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: 8CB5CF;

SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: 8CB5CF;

SCROLLBAR-ARROW-COLOR: DCE8F0;

SCROLLBAR-TRACK-COLOR: ffffff;

SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: ffffff }
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<table width="470" height="0" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td><table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr>
        <td width="33%" valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Address</font></td>
        <td width="2%" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td width="65%" valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Fredriksberggade
            24, 3rd</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">DK
            - 1459 Copenhagen K</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Denmark</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Phone</font></td>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">+45
            33 32 38 55</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Fax</font></td>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">+45
            33 32 23 40</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Mail</font></td>
        <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">-</font></td>
        <td valign="top"><p><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif"><a href="mailto:stp@scantravel.dk"><strong>stp@scantravel.dk</strong></a></font></p></td>
      </tr>
    </table>
    <form action="Kontakt2.asp" method="post">
<p><font size="2" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
  <input type="hidden" name="mailtil" value="mail@grafikken.dk">

  <input type="hidden" name="navn" value="Dit Navn">
  <input type="hidden" name="emne" value="emne">
  <input type="hidden" name="fejl_URL" value="wrong.html">
  <input type="hidden" name="succes_URL" value="thankyou.html">

</font></p>
<br>
<table width="441" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="105" valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Subject*
        :</font></td>
    <td width="336"><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="emne" type="text" id="emne" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Att. :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="attention" type="text" id="attention" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">From
        (name)* :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="franavn" type="text" id="franavn" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><p><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Phone
          :</font></p>
      </td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="phone" type="text" id="Phone" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">E-mail*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="framail" type="text" id="framail" size="40">
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top"><font size="2" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Text*
        :</font></td>
    <td><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <textarea name="text" cols="40" rows="8" id="text"></textarea>
    </font></strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top">&nbsp;</td>
    <td><br>      <strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">
      <input name="send" type="submit" id="send" value="Send">
      <input name="slet" type="reset" id="slet" value="Clear">
      <br>
      </font></strong><font size="1" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">* Must be filled out for form to send.</font></td>
  </tr>
</table>
<strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif"><br>
</font></strong><strong><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">

</font> </strong><strong><font size="1"></font></font>
    </strong>
    </form>
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Kontakt2.asp//

<title>kontakt2.asp</title><%
dim navn01, emne01, attention01, franavn01, phone01, framail01, tekst01

navn01 = Request.Form("navn")
emne01 = Request.Form("emne")
attention01 = Request.Form("attention")
franavn01 = Request.Form("from")
phone01 = Request.Form("phone")
framail01 = Request.Form("email")
text01 = Request.Form("tekst")
fejl_URL01 = Request.Form("wrong.html")
succes_URL01 = Request.Form("thankyou.html")
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = ""&framail01&""
JMail.AddRecipient "webmaster@hej.dk"
JMail.Subject = ""&emne01&""
JMail.Body = "Hej Ejer. Navn: "&navn01&" blablablabla</font>"
JMail.Execute

Set JMail = Nothing

Response.write("<b>Tak, for din Mail</b>")
end if
%>

Hvordan skriver jeg i asp, at hvis det er udfyldt forkert vises: wrong.html
og vises rigtig: succes.html ??
Avatar billede anne-m Nybegynder
18. januar 2005 - 09:17 #9
der er noget der i hvert fald ikke virker...!

se selv: grafikken.dk/Kontakt.asp og udfyld

den kan vist ikke finde ud af denne her linje:
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

Jeg slettede desuden det sidste kode: "end if" da det også gav en fejl...
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
18. januar 2005 - 09:21 #10
Ved en hurtig søg på grafiken dot dk finder man ud af at den ligger på b-one.
Så er det derfor den ikke virker.
B-One har nemlig emuleret ASP. Eller hvordan nu man staver til det.
Avatar billede anne-m Nybegynder
18. januar 2005 - 10:20 #11
nå... hvad vil det sige?

Jamen ... så må jeg prøve noget andet.
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. januar 2005 - 08:25 #12
hvad betyder emuleret-ASP ?
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. januar 2005 - 08:36 #13
er det at man skal bruge deres script?
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. januar 2005 - 08:47 #14
På dssteam.dk (som er den host det skal virke hos) virker det vist heller ikke...

denne fejl: jmail.SMTPMail error '8000ffff'

WSAGetLastError() returned 11001, Host not found
/Kontakt2.asp, line 21

Jeg kan ikke finde ud af hvordan de sætter mail-forme op.... og jeg har kontaktet dem pr. mail ... men de har ikke svaret... er der et sted man kan finde ud af det... eller nogen der kender den host??
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
19. januar 2005 - 08:49 #15
Domænet dssteam.dk er ikke registeret?
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. januar 2005 - 09:00 #16
ja undskyld..... dsteam.dk ikke to sér..

Jeg kan se at deres egen hjemmeside www.dsteam.dk har deres kontakt side sat op med link til:
src="mail/kontakt.asp"
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. januar 2005 - 09:01 #17
tror du at jeg skal linke til den også? eller betyder det at jeg kan lave en asp-side selv?

jeg er virkelig glad for din hjælp... jeg syntes det er ret svært at finde rundt i.
Avatar billede anne-m Nybegynder
20. januar 2005 - 10:47 #18
jeg prøver at oprette et nyt spm.

lukker
Avatar billede anne-m Nybegynder
26. januar 2005 - 12:37 #19
bøh