Avatar billede far-hest Nybegynder
20. marts 2001 - 13:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mac ns 6 detect

Hvilken kode skal jeg bruge for at lave en allert hvis en mac-bruger ikke benytter ns6.

Jeg forestiller mig noget i retning af : if (navigator.apname== netscapemac)

far-hest
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2001 - 18:57 #1
<ole>

if (document.getElementById && navigator.platform.indexOf(\"Mac\") != -1) {
  kode, der skal eksekveres
}

/mvh
</bole>
Avatar billede far-hest Nybegynder
21. marts 2001 - 07:42 #2
<buksetrold>
Hej olebole
- prøver lige om det virker

</far-hest>
Avatar billede far-hest Nybegynder
25. marts 2001 - 17:50 #3
jeg er nu ude i følgende kode:

<script language=\"javascript1.2\">
if (document.getElementById && navigator.platform.indexOf(\"Mac\") != -1)
{
window.location=\"index.html\";
}

else

{
if (navigator.platform.indexOf(\"Mac\") != -1 && navigator.appName ==\"Microsoft Internet Explorer\")
{
alert (\'Dette site er optimeret til Netscape6. Du bruger Microsoft Internet Explorer.Skift browser og prøv igen !\')
}

else

{
if (navigator.platform==\"Win32\")
{
window.location=\"index.html\";
}

else

{
alert (\'Dette site er optimeret til Netscape6. Du bruger en anden browser. Skift browser og prøv igen !\')
}
</script>

Måske nogen kan regne ud hvor jeg vil hen det virker stadig ikke helt efter hensigten.

;-) far-hest
Avatar billede far-hest Nybegynder
25. marts 2001 - 17:53 #4
Faktisk tror jeg også at det er en speciel streng man skal bruge hvis det er powerpc og at den er anderledes end en almindelig mac
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2001 - 19:27 #5
Jeg er fundamentalistisk Mac-mand - og jeg kan garantere dig, det er den rigtige måde at spørge på :)

Måske, det ville være bedre at forklare præcist, hvor du vile hen - i stedet for at lade os gætte. Det ville nok give bedre muligheder for et brugbart udbytte :)
/mvh
Avatar billede far-hest Nybegynder
27. marts 2001 - 09:34 #6
Undskyld mit upræcise oplæg. Jeg troede at en Macintosh var en Macintosh. Problemet er at jeg har lavet et site der virker tip top på pc men kun køre rigtigt på powerpc når den anvender netscape6. Jeg ville gerne lave et script der fortæller brugeren hvis han/hun ikke benytter NS6 det skal reagerer med en \'alert\' på powerpc.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2001 - 18:00 #7
Jeg tror, der er noget, du har fået galt fat i. Det er år og dag siden, Apple producerede andet end PowerPC\'ere. Jeg tror slet ikke, du kan få de nye browsere til de gamle maskiner. Prøv:

if (!document.getElementById && navigator.platform.indexOf(\"Mac\") != -1) {
  alert(\"Dette site er optimeret til Netscape6. Du bruger en anden browser. Skift browser og prøv igen !\");
}
else {
  window.location=\"index.html\";
}

/mvh