Avatar billede buch_84 Nybegynder
16. januar 2005 - 02:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Min PC er blevet ekstrem langsom efter genformatering.

Jeg har en 1.3 gHz pc med 768 mb ram, der sidder et GeForce FX 5600 grafik kort med 256 mb ram. Jeg køre med 2 harddiske, en 60 gb Maxtor med 72000 rpm (som master) og en 80 gb Samsung med 56000 rpm (som slave). Jeg har installeret Windows XP på master harddisken.

Hele problemet startede før jeg genformaterede min master harddisk. Min computer begyndte at blive mere og mere langsom, når jeg startede et program op kunne det tage op til 30 sek før maskinen viste at den lavede noget. Så jeg tænkte at det måtte være tid til en ny installering. Det gjorde jeg så, men problemet er bare at maskinen er blevet endnu mere langsom end den var før jeg geninstallerede Win XP, og den har problemer med at køre spil som jeg slet ikke havde nogle problemer med før.
Jeg køre både ad-aware, spy-bot og spyblaster og jeg køre norton antivirus og alle fuld opdateret.

Jeg kan ikke finde ud af hvad der er i vejen med computeren, så hvis i har nogle gode idéer sig frem.
Avatar billede nopsen Ekspert
16. januar 2005 - 02:19 #1
du nævner ikke noget om du har installeret de nyeste drivere til dit bundkort, chipset, lyd, lan og grafik osv?
Avatar billede buch_84 Nybegynder
16. januar 2005 - 02:40 #2
Jeg har installeret de drivere der hørte til bundkortet, Grafik kortet har den nyeste driver.
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. januar 2005 - 03:03 #3
Prøv at teste den for virus onlin på nettet. Evt hos www.virus112.dk
Så ville jeg noktage og smide det norton langt væk da det sløve meget i forhold til mange andre virus programmer. F.eks Avast som er ganske gratis for private og det er rigtig godt.

Evt. skulle du tage en hijacklog og få dem til at tjekke den igennem her inden da de så kan se om der er noget snavs som ikke er kommet væk fra din pc.

Mere info kan du tjekke hos www.arlet.dk
Avatar billede nopsen Ekspert
19. januar 2005 - 05:53 #4
Avatar billede buch_84 Nybegynder
19. januar 2005 - 15:01 #5
Jeg har scannet min computer med flere forskellige antiviruser, og har lige nu avast installeret. Men ingen af de antivirus programmer jeg har kørt har fundet nogle viruser, så jeg går ud fra at jeg ikke har nogle viruser liggende.

Min hijacklog er her:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 14:53:51, on 19-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\sstray.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Buch\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://appldnld.m7z.net/content.info.apple.com/iTunes4/WW/win/019-0312.20050111.MmVrT/iTunesSetup.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

Nopsen--> Jeg har ikke lige nu noget diskette drev på computeren så jeg kan ikke lige køre det testprogram, men jeg prøver at få fat i et senere idag.
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2005 - 15:58 #6
prøv at fjerne dit D-Tools\daemon.exe så vidt jeg ved bruges den til crack filer så man snyder computeren.... ;-)

Hvis du ikke for løst problemmet så prøv at fjerne din/dine partioner og så lav en ny partion og instalelre windows på den. Det hjal engang på min computer hvor den efter ny formateret kørte mega langsom kommer jeg lige til at tænke på. Men jeg havde bare formateret. Men prøv at fjerne partionen og så oprette en ny og install på den. Det hjalp som sagt hos mig.
Avatar billede buch_84 Nybegynder
20. januar 2005 - 10:10 #7
Den kørte langsomt inden jeg installerede Daemon.
Når jeg installerer XP så sletter jeg altid den gamle partionen og opretter en ny, så det kan ikke være derfor.

Jeg har prøvet at installere en ældre version af nvidia's driver. Det hjalp en hel del, så nu kører jeg med version 56.64 istedet for version 66.93.

Jeg tror ikke computeren kommer til at køre bedre end den gør nu så jeg lukker spørgsmålet.

Nopsen--> hvis du gider ligge et svar kan jeg dele point ud, som tak for hjælpen.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 21:50 #8
ok :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2005 - 14:18 #9
tak for point