Avatar billede cssfreak Nybegynder
15. januar 2005 - 09:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken format er bedts til video. Avi?

hej alle sammen...

ville lige vide hvilken format der er bedst til fuldtidsvideoer
????

er det mpg, avi mepg eller hvad, og kan man converte en fil til det format..  ????

åltså hvis jeg bu har en mpg fil og i siger at avi filer er bedst er der så et program der kan converte mpg filen til avi.

detr gør ikke noget hvis fx avi filen fylder mere end de andre, jeg har lige fået ny harddisk :D
Avatar billede stigc Nybegynder
15. januar 2005 - 10:08 #1
Avi er ikke et format, men en container som kan indeholde video og lyd i forskellige formater. Jeg holder selv meget af XviD (som oftest lægges i en .avi fil), men skal du bruge videoerne til familien så de kan se dem på deres DVD afspillere, så må Mpeg2 være at foretrække, pga af kompatibilitet.

Du vinder aldrig kvalitet ved at konvertere fa et format til et andet.

Jeg vil fraråde Microsofts WMA format.

http://www.xvid.org/
Avatar billede cssfreak Nybegynder
15. januar 2005 - 10:23 #2
ok tak...

men du har helt ret jeg skal bruge dem så jeg kan se dem på en dvd aspiller...

men kan jeg converte en avi fil til mpeg2 ????

det fik jeg ikke helt fat i.
Avatar billede cssfreak Nybegynder
15. januar 2005 - 10:26 #3
skal gå nu men kommer igen om 3 timer
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2005 - 11:20 #4
Avatar billede cssfreak Nybegynder
16. januar 2005 - 00:41 #5
luk.