Avatar billede bmd8403 Nybegynder
13. januar 2005 - 20:23 Der er 10 kommentarer

Hovedside skal kun vises første gang. Hvordan?

Hej derude.

Er der noget der kan fortælle mig hvordan man får en hovedside til kun at vises første gang?

Hvis i ikke forstår hvad jeg mener så kig her: www.expekt.com.

Hovedmenuen hvor man vælger sprog vises kun første gang. Når du besøger siden næste gang vises denne valgmulighed ikke. Det har vel noget med cookies at gøre eftersom computeren registrer at du allerede har været der éb gang før.

Jeg vil ikke have en hovedside hvor man skal kunne vælge noget og det derefter forbliver sådan for de besøgende, men blot at hovedsiden ikke vises mere end én gang.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2005 - 20:27 #1
Har du overvejet havd dette vil gøre ved søgemaskinerne. En søgerobot vil, afhængigt af hvordan du gør det, måske ikke kunne vælge sprog, og derfor ikke komme videre i dit site.

Du bør nøje overveje koncekvenserne af din kode. I forhold til søgemaskiner skal din løsning være så lowtech som muligt
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
13. januar 2005 - 20:56 #2
Det var godt du sagde det.

Som jeg sagde før; man skal ikke kunne vælge noget som helst på hovedsiden. Det eneste der skal være et logo, et par billeder og et link til den "rigtige" hjemmeside.

Lad os sige adressen hedder www.xxxxx.com, titlen på hovedsiden hedder XXXXX og titlen på den rigtige side hedder det samme.
Jeg kan ikke rigtig se noget problem her, er jeg forkert på den???
Avatar billede cpufan Juniormester
13. januar 2005 - 21:05 #3
man gør det være at sætte en cookie hos den besøgende,
denne indholder så oplysning om sprog.
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
13. januar 2005 - 21:13 #4
cpufan: Det forståd jeg ikke meget af.
Avatar billede cpufan Juniormester
13. januar 2005 - 21:37 #5
det er en stump kode der bliver lagt på den besøgendes computer, som man efterfølgende kan læse, og på den måde f.eks. afgøre at vedkommendes favoritsprog er dansk, det kræver do at du enten kan afvikle asp, eller php på din hjemmeside.
se evt. mere her:
http://www.w3schools.com/asp/asp_cookies.asp
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
13. januar 2005 - 21:48 #6
OK, jeg siger det igen; DER SKAL IKKE VÆRE MULIGHED FOR AT VÆLGE NOGET SOM HELST. DET ENESTE DER SKAL VÆRE PÅ HOVEDSIDEN ER ET LOGO, BILLEDER OSV. MEN DET SKAL VÆRE SÅDAN AT DE BESØGENDE KUN KAN SE HOVEDSIDEN FØRSTE GANG DE BESØGER HJEMMESIDEN. NÅR DE SÅ BESØGER SIDEN NÆSTE GANG SKAL HOVEDSIDEN IKKE VISES MEN DERIMOD GÅ DIREKTE TIL DEN "RIGTIGE SIDE", DVS. SIDEN MED AL INDHOLD. HOVEDSIDEN SKAL VÆRE LIGESOM EN INTRO TIL HVAD DET HELE HANDLER OM, OG IGEN; DER SKAL IKKE VÆRE NOGET SPROGVALG ELLER NOGET LIGNENDE.
Det kan da ikke være så svært at indsætte sådan en kode i hjemmesiden.
Avatar billede cpufan Juniormester
13. januar 2005 - 21:51 #7
og jeg siger det igen.
DU SKAL SÆTTE DET MED EN COOKIE, DET ER DEN ENESTE MÅDE MAN KAN KONTROLERE OM BESØGENDE HAR VÆRET PÅ STEDET FØR.
Nu blev jeg helt tør i halsen af alt det råberi, - hvad med dig?
Avatar billede cpufan Juniormester
13. januar 2005 - 21:52 #8
btw - jeg følger ikke dette spgm mere....
guess why!
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
13. januar 2005 - 22:16 #9
(Griner). Det var ikke et råberi fra min side men mere så folk kan forså hvad jeg mener. Men OK, tak for hjælpen!

Hvorfor skriver i ikke indlæg som svar så jeg kan give point?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2005 - 08:53 #10
Der er det "problem", at selvom at der ikke skal klikkes, og robotten dermed bare følger linket ind i dit hoved site, så er der intet indhold på din hovedside, kun et billed og et link. Indholdet kommer først på side 2. dette formindsker værdien af dit indhold og det vil blive svære for dig at opnå en god placering.

F.eks google gør det på den måde at de udregner en værdi de kalder pagerank, som tildeles til din indexside. Generelt falder pagerank værdien med 1 hver gang du går et niveau ind i sitet. Det betyder at din pagerank allerede er en mindre end de sites der ellers har det samme antal externe links som dit, når botten når ind til indholdet som den indexisere.

Grunden til at jeg kommentere og ikke svare, er at jeg jo ikke svare på det du så spørger om, men gør dig opmærksom på noget der ligger uden for det du spørg om