Avatar billede torpedot Nybegynder
11. januar 2005 - 14:59 Der er 7 kommentarer

open.window function

Hej

Jeg har lavet en selectbox på min hjemmeside, (rettere jeg har hentet scriptet til en sådan). Men i det script er den sat op til at vise det valgte link oveni det eksisterende browservindue.

Jeg har forsøgt mig med functionen window.open men får fejl. Nedenfor ses det script jeg bruger, hvor skal jeg rette for at få det til at virke rigtigt.

<script language="JavaScript">
<!--
function jumppage(sel) {
  var i = sel.selectedIndex
  if (i!=0) { top.location.href = sel.options[i].value }
}
// -->
</script>

<SELECT name="go" onChange="jumppage(this);" size=1>
        <OPTION value="-">Vælg Destination&nbsp;&nbsp;</OPTION>
        <OPTION value="http://www.google.dk">google</OPTION>
        <OPTION value="http://www.yahoo.dk">Yahoo</OPTION>
        <OPTION value="http://www.jubii.dk">Jubii</td>
Avatar billede webgon Nybegynder
11. januar 2005 - 15:04 #1
Du skal i hvert fald huske at afslutte den sidste option med </OPTION> :)
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
11. januar 2005 - 15:17 #2
Jeg vil give webgon ret.

Men ellers er det vist mere i JavaScript denne spørgsmål høre til.

Post evt. mere af koden hvis vi skal hjælpe.
Avatar billede t_madsen Nybegynder
11. januar 2005 - 15:17 #3
Du skulle nok også have stillet spørgsmålet i JSP (JavaScript) og ikke i Java sektionen, de to ting er ikke det samme ;)
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
11. januar 2005 - 15:19 #4
Hvad fejl får du?

Det ser ud til at du henter selve URL'en fra den valgte OPTION - men du vil sammenlignde dette som en talværdi:

if (i!=0)

det kan da ikke være helt korrekt!?
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
11. januar 2005 - 15:20 #5
JSP og JavaScript er heller ikke det samme.
Avatar billede t_madsen Nybegynder
11. januar 2005 - 15:27 #6
ups :D
Avatar billede torpedot Nybegynder
11. januar 2005 - 15:54 #7
Hvis jeg ændrer top til open.window får jeg en fejl der hedder open.window.location er null eller ikke et objekt.

til vedikkebedre: Hvordan skal jeg gøre hvis jeg skal hente url'en et andet sted fra, og i stedet lade value være et tal