Avatar billede kaosa Nybegynder
10. januar 2005 - 15:01 Der er 3 kommentarer

placerer i tabeller i frontpage

Hej! I frontpage har jeg lavet en ASP fil som kan hente oplysninger fra en database. Dette har jeg gjort med følgende kode, som returnerer værdier. Problemet er at jeg gerne vil sætte disse værdier/oplysninger i en tabel. Hvordan gør jeg det? Hvad er koden og hvor skal det placeres i den stykke kode jeg har? På forhånd tak!

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
</head>

<%
Dim Connection
Dim RS
Dim SQLStmt

'Databaseforbindelse
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Connection.Open "DSN=Yasinstatoil; UID=StatoilWeb;PWD=yasin"

'SQL forespørgsel
SQLStmt = "SELECT Country, StationsNavn "
SQLStmt = SQLStmt &    "FROM Lookup_SSI_Country,Lookup_Station "
SQLStmt = SQLStmt &    "WHERE Lookup_SSI_Country.Country_ID=Lookup_Station.Country_ID "
SQLStmt = SQLStmt & "ORDER BY Country"

'Udfør forespørgsel (RS indeholder nu resultatet)
Response.Write SQLstmt
On Error Resume Next
Set RS = Connection.Execute(SQLStmt)

'Gennemløb Recordset (RS) med en løkke

Do
  'Udskriv værdierne af kolonnerne Country og StationsNavn
  Response.Write RS("Country")&""& RS("StationsNavn")& "<br>"
  'Gå til næste Record i RS
  RS.MoveNext
  'Fortsæt indtil RS er gennemløbet
Loop While Not RS.EOF

%>
Avatar billede fennec Nybegynder
10. januar 2005 - 15:05 #1
response.write "<table>"
Do
  'Udskriv værdierne af kolonnerne Country og StationsNavn
  Response.Write "<tr><td>"& RS("Country")&"</td><td>"& RS("StationsNavn")& "</td></tr>"
  'Gå til næste Record i RS
  RS.MoveNext
  'Fortsæt indtil RS er gennemløbet
Loop While Not RS.EOF
response.write "</table>"
Avatar billede kaosa Nybegynder
11. januar 2005 - 14:27 #2
Hvordan tildeler jeg de 120 point til dig Fennec?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. januar 2005 - 14:37 #3
Det kan du når jeg har lavet et svar. Så kommer jeg til at så på en liste til venstre, hvor du skal vælge mig og "accpetere".

.o) <-- One Eyed Jack