Avatar billede rozet Nybegynder
19. marts 2001 - 15:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

access konvertering til sql-server

Haster!!!!

Jeg har et spørgsmål vedrørende visual basic kode op mod access/sql-server. Jeg er i fuld gang med at få en visual basic applikation til at pege fra en access 97 til en sql-server. En af tingene jeg indtil videre har gjort, er at benytte mig af ADO istedet for DAO. Men nu er jeg bare stødt på et problem, som er som flg: Lige nu har jeg et Data-objekt, som har connect=Access, DefaultType=UseJet og RecordSource=\"SQLstatement...\".
Den står altså og forventer en access-database. Nu skal jeg bare have lavet det om til sql og dsn. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet at ændret connect... men sql findes ikke.. Der findes kun dBASE, paradox... etc. Skal jeg have ændret/tilføjet i mine referencer? Og i tilfælde ja, hvilke libraries skal jeg bruge... Eller hvad skal jeg gøre?
Avatar billede rozet Nybegynder
01. april 2001 - 23:20 #1
OK, jeg har selv fundet ud af det. Snak om at være presset! Hmmm... Problemet var at det \"gamle\" program  er skrevet i VB 5.0, hvilket vil sige at man højst kan bruge DAO-controls. ADO-controls kommer først med VB 6.0. Derfor var jeg nødsaget til at vende tilbage DAO. I eksemplet foroven skulle jeg bruge: connect=text;DefaulType=UseJet og RecordSource=\"SQLstatement...\". Så jeg brugte DAO/ODBC for at koble mig på SQL-serveren. Hmmmmm.... hvorfor så skifte fra DAO til ADO???

Altså 2 løsninger,.... behold DAO-controls og gør som foroven... eller skift til ADO, samt opgrader udviklingsmiljø.. VB6.0
Avatar billede rozet Nybegynder
01. april 2001 - 23:20 #2
ja...