Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 21:02 Der er 77 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke åbne pc pga pasword

min søn har leget med min bærbar pc og det betyder at hver gang jeg starter den så går den lige i gang (5-7 sek)også beer den om et pasword hverken han eller jeg kender det og jeg kan prøver 3 gange også må jeg genstarte den og prøve 3 gange igen osv.

hvad gør jeg ???

jeg har prøvet at sætte xp cden i  men det hjælper ikke

hjælp hjælp hjælp
Avatar billede syvon Nybegynder
07. januar 2005 - 21:08 #1
det lyder som om det er bios der beder om pasword
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 21:10 #2
hvis det er under bruger login kan du måske bruge dette
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#passrecovery
Avatar billede bredker Nybegynder
07. januar 2005 - 21:11 #3
hvor kommer den og spørger
og har du andre brugere på , du kan logge ind som
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 21:13 #4
vhk01.. tryk "del" når du genstarter for at komme ind i bios .. hvis du er heldig spørger den ikke om password og så kan du gendanne standard indstillinger her..
men jeg mener stærkt den spørger om password for at få adgang.. men  et forsøg
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 21:14 #5
http://www.elfqrin.com/docs/biospw.html

tjah.. der står hvordan du kan her..

der står en masse standard passwords du kan teste af med bla.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 21:15 #6
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 21:15 #7
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 21:15 #8
Du må forsøge dig med de der standard passwords.
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 21:58 #9
den starter kun op i 5-7 sek før den beder om pasword
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:03 #10
http://labmice.techtarget.com/articles/BIOS_hack.htm
står der de mange muligheder for at bryde koden
Avatar billede bredker Nybegynder
07. januar 2005 - 22:04 #11
ja , men hvor er det
er det feks pass til winn eler hvad
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:05 #12
paswordet er på 6 tegn
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:06 #13
eller optil 6 tegn
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:07 #14
ja win xp
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:08 #15
vhk01>> Hvis det er til windows er det noget helt andet...
husk på vi ikke spørger om hvilket styresystem du har, men om du bliver bedt om at indtaste password hvor næsten hele baggrunden er sort.. eller er det et grafisk miljø som windows?
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:09 #16
der står noget på de links som jeg har fået om det er en AWARD BIOS eller AMI BIOS
det aner jeg intet om
Avatar billede bredker Nybegynder
07. januar 2005 - 22:10 #17
så kan du bruge den Kommentar: nopsen
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:10 #18
skærmen er helt sort og der sår kun enter CURRENT password
Avatar billede pilfinger Nybegynder
07. januar 2005 - 22:12 #19
Du kan fixe dit problem hvis dun labtop ikke køre på et domain  med dette progtam hvis det er dit admi password du har problemmer med... så skal du ind og hente dette program
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Du køre til nederst på siden henter  Bootdisk image, derefter sætter du en floppy disk i og klikker på install.bat  og følger skærm instruktinerne.

så skal du sætte disken i den maskine du ikkme kan komme ind på og boot op på denne disk  klik på enter til du får den korrekte fil sti den finder programet selv derefter kan du se hvad admi kontoen står til det er som regl konto nr 1...
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:13 #20
hvis skærmen er helt sort så er det BIOS password
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:14 #21
hvad er et domain
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:15 #22
vhk01>> Du kan prøve et let forsøg... tryk på ESC knappen 100 gange rimelig hurtigt..
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:19 #23
det sker der ikke noget ved, skal jeg prøve det du beskriver så?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
07. januar 2005 - 22:19 #24
Du kan også pille batteriet Coms batteriet ud og lade det være ude i en halv time og så sætte det i igen  så skulle din bios være nul stillet det kan også gøre hvis der er en jumber på bundkortet som kan stilles til cleare Cemos. så skulle du kunne køre igen uden password... et domain er eks www.tdc.dk
Avatar billede pilfinger Nybegynder
07. januar 2005 - 22:21 #25
Cmos batteriet er det store flade batteri på bundkortet det er det du skal tage ud
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:21 #26
pilfinger>> Det bare ikke det letteste forslag når det er en bærbar medmindre der er let adgang til batteriet bagpå hvis man skruer en plade af.. det kan absolut ikke anbefales man skruer en bærbar pc op hvis man ikke har erfaring med det

vhk01>> Du kan også prøve at trykke lidt mere en 100gange.. lyder dumt, men hvis du heldig kan det lade sig gøre
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 22:21 #27
pilfinger> det er ikke så nemt at gøre på en bærbar :)
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:21 #28
nopsen>> enig hehe
Avatar billede pilfinger Nybegynder
07. januar 2005 - 22:22 #29
ups ups det har jeg lige overset (:
Avatar billede pilfinger Nybegynder
07. januar 2005 - 22:24 #30
du har ikke en gendandelses cd ??? så prøv at sætte den i lad mig lige høre hvad det er for en labtop ????
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:24 #31
pilfinger>> Personen har også prøvet med at sætte en cd i.. hjalp heller ikke:)
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:27 #32
dvs hvis alt andet ikke virker er det der skal gøres, at pille det lille batteri ud eller finde en jumper og stille den på cleare Cemos.
og så virker det ???
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:29 #33
også køre den som om der ingen kode/password er på ???
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:32 #34
Det ikke alle bærbare som har et batteri som er udtageligt så vidt jeg ved.. angående jumpere så piller jeg sjældent ved sådan noget, men der står at man kan bryde koden på den måde.

Hvilken mærke er din laptop?
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 22:32 #35
som kalp skriver skal du IKKE begynde at åbne den medmindre du ved præcist hvordan, du risikerer nemt at ødelægge noget.
kunne du ikke bruge det link jeg smed i starten?
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:33 #36
vega +
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:36 #37
vhk01>> Så skal du bare have fat i dem! oplyse dem model og hvad de nu behøver så giver de dig enten et password eller fortæller dig hvad du skal gøre.

Den eneste forudsætning er at du har købt din laptop lovligt..
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:37 #38
du kan prøve at skrive "vega" som password.. compaq, toshiba og nogen andre har også bare deres navn som backdoor password hehe... lidt åndsvagt, men de har måske også ændret det.. kan faktisk lige teste det.. vi har en gammel compaq herhjemme.. bvadr
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:47 #39
skal jeg bare downloade detpå en disk også sætte den i a drevet på den bærbare som jeg ikke kan låse op??
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 22:50 #40
hvis det var mit forslag du mente, så ja.
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:51 #41
er på disk prøver at sætte den i den låste pc
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:52 #42
ingen foreskel måske er det mig der ikke fatter noget
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:54 #43
Jeg slutter af med min bud fra kommentar 07/01-2005 22:36:35
for bliver lidt forvirret over hvem som snakker til hvem:o) hehe
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 22:55 #44
så vidt jeg kan forstå det, skal du pakke filerne ud, sætte en tom diskette i drevet og klikke på install.bat, så vil jeg tro at den laver en diskette du så kan boote op på.. husk at sætte floppy først i boot rækkefølgen i bios.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 22:58 #45
Kommentar: vhk01

Kommentar: nopsen

men hvis det er i den bærbare så er det måske et problem at komme ind i BIOS og er som sagt ret sikker på det samme password bliver opkrævet for at få adgang:)
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:59 #46
hvis jeg skal trykke f2 for at komme i bios kan jeg ikke det hvad gør jeg så??
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:01 #47
del = setup  f8 = boot menu f12 = netværk boot men uanset hvad jeg tykker sker det samme nemlig at den beder om password igen
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:03 #48
ja kan godt se den ikke er nem.. jeg er blank lige nu, men vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget, hvis ikke andre har nogen gode forslag.
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:05 #49
undrer mig bare over at det er lykkedes din søn at sætte password på bios, det kræver jo at man går ind og sætter det op og gemmer sine indstillinger, så jeg fatter ikke rigtig hvordan det er gået så galt.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:07 #50
Ring til producenten.. de har koden eller en anden løsning:)
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:07 #51
ellers prøv alligevel det med disketten, hvis vi er heldige kan det jo være den booter fra den.
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:08 #52
han er 19 og mener han har forstan på det men det må jeg jo konstatere at han ikke havde, hverken han eller jeg ved hvad han gjordre
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:09 #53
ok prøv det med disketten, virker det ikke må du følge kalps råd og kontakte producenten.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:10 #54
nopsen>> ved du om BIOS gemmes på harddisken?
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:10 #55
bios koden selvfølgelig
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:12 #56
vhk01>> Producenten kender selvfølgelig en vej udenom BIOS koden for tænk hvis de hver gang de modtager en pc til reperation skal ringe ud til kunden for at høre hvad BIOS koden er.. de har typisk en standard kode som kan bruges.
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:13 #57
og her mener du pc producenten vega
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:14 #58
kalp> hvordan mener du? selve bios indstillingerne gør ikke, men det er nok ikke det du mener?
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:15 #59
enten producenten, eller også den forhandler hvor den er købt kan muligvis hjælpe.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:16 #60
vhk01>> Du kan ringe til dem du har købt din computer hos.. de ved det:) men ja ville mene det er vega men det kan være de høre ind under et andet mærke.

Nopsen>> tænker på om hvis han lagde en anden hd i sin bærbar om den ville gøre det samme.. bede om password
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:17 #61
kalp> ja det vil den, da bios bliver kørt igennem, inden den tjekker harddisken :)
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:18 #62
normalt vil den dog kun bede om password til bios hvis man manuelt går ind i den i opstarten, så det undrer mig at den beder om det password uden at han har gjort noget.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:20 #63
nopsen>> okay:) hehe for ellers ville det være meget lettere at cracke passwordet hvis man kunne tilslutte hd'en en usb boks eller lignende :)

vi kunne faktisk godt bruge freehelp lige nu... for tænker på den sidste bærbar jeg åbnede havde ikke noget synligt batteri i! så hvis en nogen bærbare ikke har sådan et batteri på motherboardet så kan slukke for strømmen til bærbaren og pille det almindelige batteri ud..

prøv det vhk01.. og vent 10min.. prøv at tænde den igen
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:21 #64
altså pille det store batteri ud og lad den stå den strøm i 10 min??
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:22 #65
ja
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:22 #66
mener uden strøm i 10 min
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:23 #67
det prøver vi sgu
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 23:23 #68
Ja bare tag det store batteri ud og lad den stå uden strøm i 10min.. for hvis den ikke har noget batteri på motherboardet kan den vel ikke huske det bagefter:) well det et forsøg:)
Avatar billede vhk01 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:58 #69
det hjalp ikke jeg tror jeg må ta den med ind til byen og få en ekspert til at gøre det for mig.

jeg kan ikke finde vega s hjemmeside. hvis jeg skulle bruge deres suport og hvis jeg skulle bruge den backdoor kode
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 00:01 #70
Du kan ringe til forhandleren.. der hvor du købte den.. opgive model osv og så burde de kunne hjælpe dig videre.
Avatar billede nopsen Ekspert
08. januar 2005 - 00:05 #71
jeg tror også vega hører under noget andet, for jeg har heller ikke kunnet finde en officiel side, så desværre må du nok ned med den til forhandleren.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. januar 2005 - 01:39 #72
Hmmm hvad sker der ???? har i fundet en løsning ... det bedste er at gøre som før sagt  pil batteriet ud og cleare Cmos i med batteriet igen og så skulle dyret køre igen men nu når det er en bærbar skal man jo nok lige chekke med brugermanualen  grundigt igenem inden der pilles for meget  bye the way hvad er det for en maskine kunne vi ikke få lidt flere oplysninger....
Avatar billede vhk01 Nybegynder
08. januar 2005 - 12:42 #73
det er en vega +
Avatar billede vhk01 Nybegynder
08. januar 2005 - 13:10 #74
jeg pillede batteriet ud og er ved at få gang i den

100000000000000000000000 tak for hjælpen
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. januar 2005 - 20:09 #75
ok smider et svar så du kan del point ud held og lykke med det
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 20:11 #76
svar
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. januar 2005 - 22:37 #77
Hvad så  vhk01 har du fået den op at køre igen ????? ud fra det du skriver lyder det sådAN
Avatar billede vhk01 Nybegynder
12. januar 2005 - 22:56 #78
ja den køre som en drøm, jeg tog som i foreslog batteriet ud af bundkortet også reindstaleret jeg xp og nu køre det bare på skiner. tak for hjælpen
Avatar billede pilfinger Nybegynder
13. januar 2005 - 18:56 #79
takker for det points...