Avatar billede patrickbateman Nybegynder
07. januar 2005 - 20:34 Der er 5 kommentarer

Link til iframes side

Hej med jer,

undskyld den måske ikke helt rigtige overskrift. Nu vil jeg prøve og forklare hvad jeg er ude efter.

Jeg har en side bygget op i iframes (www.patrick-bateman.dk).
Problemet er at de sider som er i iframen, dem kan folk jo gå direkte ind i og så ser designet ikke godt ud (www.patrick-bateman.dk/chart.html)

Jeg mener jeg for 1-2 år siden læste om et lille script som gjode at selvom folk prøvede at gå direkte ind på den side som lå i framen, så ville scriptet gøre at de røg ind på hovedsiden.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede moocher Nybegynder
07. januar 2005 - 20:46 #1
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

if (top.location.href == this.location.href)
  top.location.href = "index.php";

// -->
</SCRIPT>

Dette kan omgåes så hvis du vil være sikker så skriv din hovedside i stedet for dette this.location.href og ændr == til !=
Avatar billede patrickbateman Nybegynder
07. januar 2005 - 20:49 #2
Mener du at jeg skal skrive den sådan her ->

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

if (top.location.href != index.html)
  top.location.href = "index.php";

// -->
</SCRIPT>

og så putte det i HEAD sektionen på index.html siden?
Avatar billede patrickbateman Nybegynder
07. januar 2005 - 21:00 #3
okay, det script du har skrevet virker umiddelbart fint, og det skal puttes i head sektionen på alle de sider som man ikke må kunne linke til direkte.

Men jeg forstår ikke din kommentar efter scriptet?
Avatar billede moocher Nybegynder
07. januar 2005 - 21:24 #4
Den er heller ikke vigtig ;)

this.location.href = Den sides adresse den er på

Så her tjekker den bare om denne side er i "toppen"Dvs man kunne omgå den ved at lave sin egen frame side....

men hvis du bruger den direkte adresse index.html så kan den ikke undgåes... (sådan lige man kan desværre ikke helt undgå det)
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2005 - 16:04 #5
Du kan f.eks. se min måde at frame på: http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Bemærk ændringen i adresselinjen og se kode/forklaring ved at klikke på teksten nede til venstre !-)