Avatar billede west Nybegynder
21. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

at bestemme form resultat opstilling

jeg har lavet flg. simple formular:
<html>

<head>
<title>send form</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="migselv@email.dk" name="mail">
  <p><input type="text" name="T1" size="20">NAVN<br>
  <input type="text" name="T2" size="20">ADRESSE<br>
  <input type="text" name="T3" size="20">BY</p>
  <p><input type="submit" value="Submit" name="B1"></p>
</form>

</body>

</html>

mit spørgsmål er nu, kan man ikke på en eller anden måde lave en "maske/opstillingsmodel" så man selv bestemmer hvordan resyltatet skal se ud når det kommer retur?
Jeg vil gerne have det til at så i rækker/tables.
Resultatet kommer nu som en ".ATT" fil, hvordan ser man den? og kan man konvertere den over til tables istedet for en laaaaaaang linie?
Avatar billede cybles Nybegynder
21. april 1999 - 04:34 #1
Til at at starte med vil jeg nok sige at det kan man ikke med de teknikker du benytter dig af...og dog alt kan jo stort set lade sig gøre. Hvad skal det bruges til ? Hvorfor konvetere det over i tabeller ? det ser for mig ud som om det er noget du skal modtage i en e-mail ? uhmm jeg tror du skal tænke i en databse istedet hvis det er fordi du godt vil havde dataene til automatisk at blive lagt ind de rigtie steder ud for nogle givne kriterie...afvis mit svar hvis jeg er helt galt på den ellers lad os følge op på det.
Avatar billede west Nybegynder
22. april 1999 - 00:25 #2
det er ikke den ovenstående som er den egentlige formular, men den beskriver mit problem på en enkel måde, ja det skal sendes til mig som email, jeg vil bare gerne, at det kommer opdelt på en eller anden måde istedet for een laaang række, gerne bare med linieskift efter hvert spørgsmål, håber det hjælper.
PS hvordan bruger man en database i forbindelse med en formular? kan man bruge acces, approach eller lign. og hvordan?
Avatar billede jgc Nybegynder
24. april 1999 - 23:35 #3
Mit bud er, at du skal lave en side der behandler data fra formen. Så kan denne side formattere dine data til en 'pæn' email som den efterfølgende sender til dig. Hvis du ikke skal gemme dine formdata (andet end på email'en) er det ikke nødvendigt med databasebrug. Selve siden må jeg byde på senere. Kom evt. med et bud på hvordan din ønskeopstilling er.
Avatar billede lrj Nybegynder
04. maj 1999 - 22:04 #4
Så vidt jeg ved er det ikke muligt at få tilsendt data på den måde. Der skal et program på serveren til at behandle data, og sende det i en mail, hvis det er det der ønskes. Et sådant program kan skrives som et CGI-script, eller mere passende her: ASP. Du kommer ikke uden om det - du skal programmere. Eller du kunne få en af os til at lave det...
Avatar billede west Nybegynder
11. juni 1999 - 01:10 #5
det må kune gøres.
Avatar billede martinwest Nybegynder
11. juni 1999 - 10:43 #6
hvis du sætter pointene op på 500 så kommer jeg med svaret ikke også.
M.V.H. martinwest
Avatar billede west Nybegynder
02. august 2000 - 00:16 #7
ingen svar