Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 11:05 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Harddisk, kan ikke kopiere fra cd!!!

Jeg har lige fået en IBM harddisk på 20,5 gb. Jeg har smækket Win98 på uden problemer. Men så ville jeg installere Diablo 2, da den var ½ vejs, kom der blå skræm, og computeren genstartede af sig selv. Jeg har også prøvet at kopiere ting fra andre cd\'ere, der gør den det samme, nogen gange kommer der ingen blå skærm, så genstarter den bare. Hvad skal jeg gøre???????????
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:08 #1
hvilket motherboard?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2001 - 11:08 #2
Du har vel sat dem på hver sin controller og sat dem begge som master ik, så plejer det at køre meget godt.

Det kunne godt lyde som om at der er en form for konflikt.
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 11:09 #3
Er drevet jumpet rigtigt?
Ellers så prøve med et andet IDE kabel.

Hvad står der i den bsod du får.
Avatar billede aneez Nybegynder
19. marts 2001 - 11:10 #4
Du gør simpelt hen det at du geninstallere win98, eller ligger et andet styre sytem på, det kan ikke være din harddisk det er galt med, prøv at genintstallere windows 98, og hvis dette ikke hjælper så prøv og tjekke om der skulle ligge nogen special drivere til dit cd-rom drev på nettet, da det er det som volder dig problemerne.

/Aneez
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 11:21 #5
Mit motherboard er et freetech p6f107vu s370 atx, har en Celeron 600 Mhz, 380 ram, og eller ikke andet som skulle kunne skylde fejlen, jeg har kun en harddisk. Kan det være fordi jeg har en brænder og et cd-rom drev? Hvordan kan det hjælpe at installer Win98 igen? Der var jo ingen problemer da jeg insatllere det..............
Avatar billede aneez Nybegynder
19. marts 2001 - 11:30 #6
det kan være at win98 har fucket op i dit system, det er sådan noget som windows gør en gang imellem og enda helt uden grund?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. marts 2001 - 11:32 #7
Teknisk beskrivelse ifølge Freetech:

http://www.Freetech.com/prod/P6F107VU.html

/per
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:34 #8
Mit eget gamle mothterboard (dog ikke magen til dit) havde en bug i bios der fik computeren til at chrashe  ved overførsel af store filer fra cd til hd... Muuuuuuuligvis, men ikke sikkert, hjælper det at flashe din cpu. Opdateret bios fås her:
http://www.freetech.com/support/support_b.html
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 11:46 #9
Mikkelfunck..........hvordan skal jeg downloade driveren derinde, det er sq svært at finde rundt i, er det en bus master jeg skal have fat i???
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:48 #10
under socket370 ligger dit mb nr p6f107vu.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:51 #11
i mit første svar er det selvfølgelig osse bios du skal flashe og ikke cpu, som jeg skrev... ;-)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:52 #12
exe filen upgraderer din bios. Jeg har aldrig prøvet det selv, mwn søg lidt info før du gør så ikke det går galt.
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 11:52 #13
Når jeg vil installere updaten, går den ind i dos fra windows, og siger at den ikke kan installere i windows, hvordan installere jeg updaten???????
Avatar billede aneez Nybegynder
19. marts 2001 - 11:53 #14
fra dos self
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 11:54 #15
Har du kørt en scandisk på din harddisk?
Hvad skriver den på den blå skærm du får?
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:55 #16
du skal genstarte i dos. Men søg lige info før du gør det så, ikke det går galt. Eller giv en \'/?\' parameter på exe-filen så du kan se hvordan du skal bruge den.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
19. marts 2001 - 11:56 #17
prøv evt. alle andre forslag herinde først.
Avatar billede teknik Juniormester
19. marts 2001 - 12:14 #18
Jeg har to forslag:

1. Prøv at lave installationen fra Brænder drevet...hvis du får samme fejl, så er det ikke CD-drevet, som er årsag til fejlen, men noget andet.

2. Check dit system for virus.

(3.) enig m. aneez. det er engod ide at opfriske din windows installation...en delvis beskadiget windows er ofte årsagen til den slags mystiske problemer.

Mht. BIOS opgradering, så skal du starte op på en diskette, og derefter køre Flash programmet...
Så kommer du ind i et lille programvindue, hvor du får tilbudt at gemme din gamle bios (god ide)
derefter skal du fortælle navnet på den nye bios og lægge den ind...
en god ide at arbejde langsomt her....kan døde PC\'en fuldstændigt hvis man kludrer i det.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 13:38 #19
Har installeret Win 98 igen, det hjalp ikke, den vil heller ikke installere Diablo 2 fra brænderen........Hvad skal jeg kalde den nye bios?????????????
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 13:42 #20
Vil du ikke gerne svare på nogle af alle de spørgsmål der er kommet!
Avatar billede teknik Juniormester
19. marts 2001 - 16:47 #21
>>muggemand  OK.
som Makse siger...prøv også at svare på de øvrige \"modspørgsmål\"...
-så er det lettere at udelukke nogle ting.
Hvis do har hentet 107v-6.zip, som foreslået af mikklefunck, så burde du kunne se at:

De to komponenter til at flashe BIOS er \"pakket ned\" i en Zip fil...
Det letteste er at pakke dem ud(kræver fx. winzip - www.winzip.com - installeret)
og så lægge dem over på en blank diskette. (kan til nød også være på selve boot disketten)

-starte op på en startdiskette,
skifte til disketten med BIOSupdate.
skrive  flash776        og taste enter..
Derefter vil du komme ind i selve \"flash\" programmet,
og kan vælge at gemme din gamle BIOS.du kan fx. give den navnet \"oldbios.bin\"
når den først er gemt!
så skal du lægge den nye ind.
den hedder  107v-6.bin    ...det skal man selvf. vide for at kunne \"vælge\" den

Derefter bliver du spurgt en gang eller to, om du nu også er sikker...
Det er vigtigt at overveje om du er det...men en vis \"usikkerhed\" er jo normalt, når man aldrig har prøvet før ;-)

Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 17:42 #22
Når jeg skriver det du forslår så siger programmet at den ikke kan finde filens kilde.....
Jeg kan ikke vælge noget, der står jeg skal skrive \"File name to program\"
og så når jeg skriver det du siger,kommer den besked.......
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 21:50 #23
Er det harddisken den er gal med, eller det min computer??????????
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 21:53 #24
Har du kørt en scandisk på din harddisk?
Hvad skriver den på den blå skærm du får?
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 22:08 #25
Makse....Undtagelsen 0e er opstået ved 0028: c004add1 i VxD VFat (01) + 00009805. Denne blev kaldt fra 0028: c004135f0 i VxD VFat (01) + 0000a024.

Jeg har kørt scandisk, den fandt ingen fejl......
Hvad kan der være galt?????
Avatar billede teknik Juniormester
19. marts 2001 - 22:10 #26
Muligvis er det dette program du skal bruge til at flashe med i stedet...
http://www.freetech.com/support/drivers/Other/Awdflash.zip

..awd for award BIOS, så det lyder som en mulighed.

Men når der nu var en flash??.exe fil i den zippede bios-opdatering, så gik jeg ud
fra at \"det\" var selve flash programmet.

------------------------------------------------------------

Er det harddiskenn eller min computer...?
harddisken -næh formodentligt ikke.
\"min computer\"...jooh - men \"min computer\" er jo noget vidtløftigt...

-prøv hellere at svare på makse\'s spørgsmål...at du viger udenom dem tyder på at du er i tvivl, og faktisk har jeg væsentligt mere tiltro til den \"gade\" end en bios opdatering...

hvis det virkede før, så burde det også virke nu..

...medmindre du har udskiftet/fornyet noget i PC\'en...eller haft den lukket op...
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 22:14 #27
Jeg har kørt den Bios update, det virker ikke, nu skal jeg lige prøve Aedflash.zip, men hvorfor kan jeg installere Win 98, men ikke andre programmer. Jeg har også virus testet den, men der var ikke noget. Jeg har ikke pillet ved min computer, andet end at der er kommet en brænder i, og så den her harddisk.......
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 22:19 #28
Har du formateret harddisken før du installerede windows?
Se efter om du har en fil der hedder \'ifshlp.sys\' i x:\\windows mappwn.

Hvad er harddisken sat til i bios. LBA mode eller Normal mode osv.
Avatar billede teknik Juniormester
19. marts 2001 - 22:28 #29
Ok...
Der er kommet anden brænder, og anden HDD i...

Ide 1:
Prøv lige at checke dine HDD/CD kabler...gøres bedst ved lige at tage alle stikkene af, og så sætte dem på igen...

Ide 2:
vær sikker på at du enten har detectet  HDD i BIOS, eller at BIOS er sat til \"AUTO\", så hdd detectes ved hver opstart

Ide 3:
Derudover kan det være et master/slave opsætnings probelem...
Ikke alle konstallationer af CD/HDD - master/slave er lige \"heldige\"...
prøv evt. at ædre på hvilke drev der er hhv. master & slave

...jeg har ikke checket, men flere af disse ting er vist nævnt tidligere, så dette er en \"kommentar\"
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 22:29 #30
Jeg har filen liggene, jeg forstår ikke hvad du mener med LBA eller Normal mode???? Jeg ved bare den er master, hvordan skal jeg stille det der inde i Bios???????????
Avatar billede muggemand Nybegynder
19. marts 2001 - 22:34 #31
Jeg har været inde i Bios og kigge, min harddisk står på LBA, skal den det???????

Teknik............Den fil virkede heller ikke....
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 22:37 #32
Hvis du formaterede harddisken før du installerede windows, er det ikke aktuelt med bios indstillingerne.

Men hvis harddisken er blevet formateret på en anden PC, kan det være et problem hvis at den f.eks. har kørt LBA og du kører i Normal mode.

Avatar billede teknik Juniormester
19. marts 2001 - 22:38 #33
..hvis du i det allerførste side/menu i BIOS vælger auto...........................auto
...ved alle de fire mulige hdd placeringer.
så skulle du gerne få noget som fungerer.

Her kan også vælges LBA/normal
LBA er det typiske valg for alle nyere Harddiske, men auto er OK (nemmest/sikrest)
Avatar billede mrrius Nybegynder
28. marts 2001 - 14:43 #34
Jeg har hørt at diablo II skulle have en fejl som gør at det ikke er alle computere den kører godt på.
Men hvilke fejl ved jeg ikke.

Du får vxd fejl. det er en driver som ikke virker ordentlig.
der er faktisk nogle viruser som laver vxd fejl. virusen kan gæmme sig i din bios , så hvis du formater hd hopper den bare fra din bios over på hd næste gang du booter.
skifter du hd ,sider den stadig i bios. skifter du bios sider den stadig i hd.
- men det er nok bare en driver et eller andet sted , som ikke fungerer ordentlig.

Avatar billede muggemus Nybegynder
28. april 2001 - 10:55 #35
Jeg kna ikke aceptere noigens da svar, jeg har fundet ud af fejlen det var min en Ram-klods som det var galt med, derfor vil jeg ikke give nogen point, da ingen har haft det rigtige svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 19:52 #36
Det er sgu da for elndigt når "Teknik" har siddet og prøvet og finde ud af det i lang tid opdateret BIOS at han ikke får en skid for det!!