Avatar billede pappablue Nybegynder
05. januar 2005 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Faktura unummerorden

Hej eksperter

Efter at jeg har opdateret en c5 ver 3.0 til sp3 for en kunde er der gået ged i hans faktura nummere, helt nøjagtig sker der det at den springer et nummer over, sådan at faktura nr. 1, 2 og 3 får nummer 1, 3 og 5. han udskriver intet andet ud indimellem og han ser heller ikke fakturaen på skærmen først eller udskriver proformafaktura.
Nogen der har en ide om hvad der er gået galt og mere vigtigt, en ide til hvordan det løses?

Pappablue
Avatar billede mariaf Juniormester
05. januar 2005 - 19:12 #1
Jeg har oplevet det i ordremodulet, og der var det fordi en gammel fejl var blevet retet (så den trak et nummer) og ved en senere opdatering var samme kode inde ind gang mere (så den trak et nummmer mere). Det kan være noget tilsvarende. Det nemmeste er nok at slette skærmbillederne i USR-lag og se om det hjælper. Kan med fordel gøres på en kopi ;-)
Avatar billede pappablue Nybegynder
06. januar 2005 - 10:42 #2
tak for svaret maria, men hvad nu hvis der ikke er nogen skærmbilleder i usr laget, han har nemlig ikke fået foretaget nogen tilretninger udover de sædvanlige fakturatilpasninger. I øvrigt ringede han igen i går, nu med et nyt problem :-(
nu kan han ikke komme ind i lagermodulet, han får en meddelse om at han ikke har købt koder til modulet, men det har han, og de er også indtastet korrekt.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2005 - 19:59 #3
Ahh, den fejl kender vi. Gå ind i kodebilledet, skriv lightkoden ned, slet den, gå ned til næste felt, så fluebenet forsvinder, tast koden ind igen og godkend med F3. Så opdatere den, og det hele skulle virke igen.
Omkring faktura, så prøv at omdøbe filen C5util.usr, og prøv så at lave nogle faktura - laver den stadig nummeret, så skal der debugges.
Min SP3 laver ikke det stunt.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. januar 2005 - 08:29 #4
Jeg har også en kunde der har problemer med at fakturanummeret hopper men det kom efter opdatering til version 3.00. Jeg har ikke fundet fejlen endnu.

//Tommy
Avatar billede pappablue Nybegynder
11. januar 2005 - 16:03 #5
Mariaf> nu har jeg godt nok ikke fået snakket med kunden efter jeg bad ham gøre som du foreslår, men da han gennem en kollega har aflyst den aftale jeg havde med ham i morgen, med ordene at jeg har hjulpet ham, går jeg ud fra at din løsning ikke bare hjalp på problemet med lager/kartotek, men også på problemet med fakturanummerne.

Pappablue
Avatar billede mariaf Juniormester
11. januar 2005 - 21:39 #6
Dejligt at høre.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
15. januar 2005 - 22:17 #7
Hej med jer... jeg slåsser også med SP3 :-I.

Har haft problemer med fakturanummer serien efter opgradering til SP3.
Når vi skulle fakturere i Daglig/Debitor, var den gal med nummereringen.

Problemet var valget af bilagsserie i automatisk ordrenummer-serie. Her var der fra tidligere valgt Faktura og der blev derfor efter opgradering talt to frem hver gang. Løsningen er at ændre automatisk ordrenummer-serie til Ordre under Debitor/Parametre/Ordre.

Jeg tror måske, du har samme problem pappablue.
Avatar billede pappablue Nybegynder
25. januar 2005 - 13:23 #8
Hej Jens

Det var nøjagtig det problem jeg havde :-)
jeg har oprettet et nyt ? "point til jens 32" så hvis du lige hopper ind og svarer på det, får du lidt point for hjælpen.

Pappablue