Avatar billede puffin Nybegynder
04. januar 2005 - 17:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med dato i funktion

Hejsa her på webcafe.

Jeg er lige begyndt at lære php og er nu stødt i et problem jeg overhovedet ikke kan se løsningen på.

Jeg har en stump kode (kommer senere) er henter to oplysninger fra en database og alt efter hvad denne data er postes et resultat.

Koden:

$today = date('Y-m-d');

function billed32() {

$q=mysql_query("SELECT navn, dato FROM vestjysk_camping WHERE id='32'") or die(mysql_error());
    if($r=mysql_fetch_array($q)){

        if ($r['navn'] == "" AND $r['dato'] == "0000-00-00") {
            echo "images/camping_13.png";
        }
        else if ($r['navn'] != "" AND $r['dato'] <= $today AND $r['dato'] != "0000-00-00") {
            echo "images/camping3_13.png";
        }
        else if ($r['navn'] != "" AND $r['dato'] > $today AND $r['dato'] != "0000-00-00") {
            echo "images/camping2_13.png";
        }
        else {
            echo "images/camping4_13.png";
        }

Hvis 'navn' og 'dato' er tom i SQL databasen postes den første fint ud, og hvis den ene indeholder en værdi, mens den anden ikke gør, postes den sidste (else) fint ud. Indeholder begge en værdi (uanset størrelse) postes nr.2 hele tiden ud, på trods af jeg gerne vil have 2 og 3 til at skifte alt efter hvilken dato der står i databasen.

Nogen der kan se hvor fejlen gemmer sig, nu har jeg stirret mig gul og grøn, så jeg tror et par friske øjne er sagen :)
Avatar billede darkcow Nybegynder
05. januar 2005 - 13:03 #1
du kan ikke bruge større eller mindre end på en string..
Avatar billede puffin Nybegynder
13. januar 2005 - 18:52 #2
Selv fundet fejlen..
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 18:53 #3
darkcow, det kan du faktisk godt, hvis du f.eks. skal bedømme om det er et tal,
men det er en anden side af sagen :)
Avatar billede darkcow Nybegynder
13. januar 2005 - 18:57 #4
ja men hvis variablens værdi ser sådan ud: "0000-00-00", vil det ikke være et tal.. det er det jeg mener:)