Avatar billede emureactor Nybegynder
04. januar 2005 - 14:31 Der er 2 kommentarer

Update felt med indhold til noget andet

Hejsa, er ikke den store haj til mysql eller php. Her et mit spørgsmpål.

Jeg har en tabel der hedder "catalog" inde i den tabel er der et felt der hedder "system"

Inde i "system" ligger der en masse rækker med "et navn" - disse skulle gerne skiftes ud med et andet navn. Hvordan gør jeg dette??

På forhånd tak.
Avatar billede loevgaard Praktikant
04. januar 2005 - 16:25 #1
Hvis alle skal skifte navn:
mysql_query("UPDATE `catalog` SET system='".$navn_paa_var_her."'");

Hvis kun en skal skifte navn:
mysql_query("UPDATE `catalog` SET system='".$navn_paa_var_her."' WHERE id='ID_PAA_RÆKKEN_DER_SKAL_SKIFTE_NAVN'");

Håber det kunne hjælpe :)
Avatar billede emureactor Nybegynder
06. januar 2005 - 21:23 #2
ja tak, smid et svar!