Avatar billede cyrez Nybegynder
03. januar 2005 - 12:29 Der er 9 kommentarer

Problemer med indlæsning af fil

Hej folkens

Jeg er ved at læse fra en tekstfil men den víl ikke læse ÆØÅ ind. Jeg får bare spørgsmålstegn ud. Jeg har sat strømmen til System.Text.Enciding.ANSII

Jeg har måske på fornemmelsen at det satdig er den forkerte codepage den bruger men hvordan laver jeg lige den om?

MVH
Skytte
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2005 - 12:39 #1
Mener du Encoding.ASCII ?

Den har ikke ÆØÅ !

Prøv Encoding.Default.
Avatar billede cyrez Nybegynder
03. januar 2005 - 12:48 #2
Har jeg også prøvet og det giver samme problem
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2005 - 12:51 #3
Sidste chance er Encoding.UTF8, men er duk sikker på at du får sat den
encoding rigtigt ?
Avatar billede cyrez Nybegynder
03. januar 2005 - 13:55 #4
Virker desværre heller ikke
Avatar billede Syska Mester
03. januar 2005 - 16:10 #5
Tror du skal smide lidt mere info om din kode før der kan komme noget mere hjælp cyrez, kan jo ligeså godt være du laver en fejl 40 som du ikke selv har set endnu
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2005 - 18:18 #6
Jep. Lad os lige se noget kode.
Avatar billede cyrez Nybegynder
04. januar 2005 - 12:55 #7
if (!CheckDB(f.Name))
                        {
                            ArrayList alUsers = new ArrayList();
                            StreamReader sr = new StreamReader(@"c:\temp\" + f.Name,System.Text.Encoding.ASCII);
                            Console.WriteLine(sr.CurrentEncoding);

                            string input = null;
                            while ((input = sr.ReadLine()) != null)
                            {
                                cprUser c = new cprUser();
                                c = ConvertToUser(input);
                                alUsers.Add(c);
                            }
                            AddUsersToDB(alUsers);
                        }

Kom lige til at tænke på at det måske kunne være fordi at jeg bruger .NET v. 2.0 beta 1, men har ikke lige kunne fået testet det på v. 1.1
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2005 - 13:02 #8
Eksmeplet bruger ASCII.

Det vil ihvertfald aldrig virke med ÆØÅ.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 22:50 #9
kommet videre ?