Avatar billede bmd8403 Nybegynder
02. januar 2005 - 23:22 Der er 7 kommentarer

Link til flere frames!

Lidt indviklet!

Eksempel: Jeg har en hjemmeside der består af 4 frames (frame 1, 2, 3 og 4). I frame 1 har jeg et link der hedder "billeder". Når man trykker på linket, skal frame 2, 3 og 4 skifte til denne side.
Kan dette lade sig gøre.
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. januar 2005 - 23:25 #1
ja du skal bare huske at navngive dine frames f.eks. <frame name="frame1"> når du så vil have frame1 til at vise linkets indhold skriver du sådan her i linkhenvisningen <a href="url" target="frame1">
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
03. januar 2005 - 00:13 #2
Ja, men hvordan for man det vist i flere frames?
Avatar billede moocher Nybegynder
03. januar 2005 - 02:47 #3
Okay i din frame side kalder du de tre frames frame1 frame2 og frame3 som beskrevet ovenfor

I frame 1 og 3 er der de sider der skal skiftes

så placeres dette javascript i head af frame2 siden

<script language="JavaScript">
function test() {
  top.frame1.location = "test3.htm";
  top.frame3.location = "test1.htm";
}

</script>

og i body har du denne

<a onclick="test()">Tryk</a>

Så bliver frame1 tildelt test3.htm osv
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
03. januar 2005 - 14:40 #4
Det virker ikke.

Kan det gøres direkte fra et designprogram, f.eks. FrontPage?
Avatar billede moocher Nybegynder
03. januar 2005 - 21:23 #5
det burde virke her har jeg lavet en demo til dig du kan selv lige kigge på kildekoden

http://www.skals2002-2003.dk/frames/frames.htm
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
03. januar 2005 - 22:22 #6
Det her kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.
Findes der en lettere måde?
Avatar billede moocher Nybegynder
04. januar 2005 - 13:26 #7
Det er den letteste måde tror jeg desværre. Du skal ind og bruge JavaScript

Jeg kan forklarer dig det dyber hvordan det fungerer hvis du vil have mere hjælp.. Hvis du vil have mere hjælp er jeg online på kalle_moller@hotmail.com