Avatar billede convinius Nybegynder
18. marts 2001 - 18:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Email sender.

Jeg har ikke rigtig forstand på ASP, derfor kunne jeg godt tænke mig at bruge alt andet end ASP. Men hvad kræves der egentlig.....at have ASP. Hvad skal jeg lave....andet end bare at sætte denne del ind i html filen.

Der hvor der står default.asp, skal jeg skrive andet end default. Det store spørgsmål er hvad action filen gør. ??

<form action=\"default.asp\" method=\"post\">

        <input type=\"hidden\" name=\"mode\" value=\"send\">

        <table cellpadding=1 cellspacing=1>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Afsender email</td><td><input size=35 name=\"from_email\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Modtager email</td><td><input size=35 name=\"to_email\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Overskrift</td><td><input size=35 name=\"header\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Besked</td><td><textarea cols=40 rows=10 name=\"message\"></textarea></td></tr>
        <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=\"submit\" value=\"Send email\"></td></tr>
        </table>

    </form>
Avatar billede js17dk Nybegynder
18. marts 2001 - 18:54 #1
Du skal jo også have den kode som sender e-mailen
Avatar billede convinius Nybegynder
18. marts 2001 - 19:01 #2
her er det hele......
Avatar billede convinius Nybegynder
18. marts 2001 - 19:01 #3
<%

    \' standard indstillinger
    font            = \"<font face=\'arial\' size=\'2\'>\"
    page_header        = \"Sendmail\"

    \' hent mode på dokument
    mode = request(\"mode\")

    \' ---------------------------------------------------------------
    \' dokument default setting, der laver email \"send\" formular
    \' ---------------------------------------------------------------
    if mode = \"\" then
    %>
    <html>
    <head><title><% = page_header %></title></head>
    <body bgcolor=\'123456\' text=\'#ffffff\'>

    <form action=\"default.asp\" method=\"post\">

        <input type=\"hidden\" name=\"mode\" value=\"send\">

        <table cellpadding=1 cellspacing=1>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Afsender email</td><td><input size=35 name=\"from_email\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Modtager email</td><td><input size=35 name=\"to_email\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Overskrift</td><td><input size=35 name=\"header\"></td></tr>
        <tr><td valign=\'top\'><% = font %>Besked</td><td><textarea cols=40 rows=10 name=\"message\"></textarea></td></tr>
        <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=\"submit\" value=\"Send email\"></td></tr>
        </table>

    </form>

    </body>
    </html>
    <%
    end if

    \' ---------------------------------------------------------------
    \' send email via CDONTS
    \' ---------------------------------------------------------------
    if mode = \"send\" then

        \' importance = 0        \' lav
        importance = 1        \' normal
        \' importance = 2        \' høj

        \' obret reference til CDONTS object
        Set mailObj = CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

        \' send email med parametre : fra email, til email, header, besked, importance
        mailObj.Send request(\"from_email\"), request(\"to_email\"), request(\"header\"), request(\"message\"), importance

        \' slet reference til CDONTS object
        Set mailObj = Nothing

        %>

        <html>
        <head><title><% = page_header %></title></head>
        <body bgcolor=\'123456\' text=\'#ffffff\'><% = font %>
        Din email til &quot;<% = request(\"to_email\") %>&quot; er afsendt!
        </body>
        </html>

        <%
    end if

%>
Avatar billede js17dk Nybegynder
18. marts 2001 - 19:03 #4
Det skulle jo bare være det hvis filen hedder default.asp
Avatar billede convinius Nybegynder
18. marts 2001 - 19:10 #5
jeg har en fil der hedder sendemail.html - jeg har default.asp. ->Hvor skal jeg ligge default.asp, og hvad skal min sendmail.html indeholde af koder.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
21. marts 2001 - 12:13 #6
understøtter din serveri det hele taget asp ?
Avatar billede convinius Nybegynder
21. marts 2001 - 12:23 #7
DET GØR DEN....
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
21. marts 2001 - 12:26 #8
værsgo...

eks:

\' input dokumentet (input.html)

<form action=\'sendmail.asp\' method=\'post\'>
<Input type=\'text\' name=\'modtagersemail\'>
<input type=\'submit\'>

\' sendmail dokumentet (send.asp)

Dim objNewMail
Set objNewMail = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
objNewMail.From = \"FromThisEmail\"
objNewMail.To = & request.form(\"modtagersemail\")
objNewMail.Cc = \"CCThisEmail\"
objNewMail.Bcc = \"BCCThisEmail\"
objNewMail.Body = \"your body text\"
objNewMail.AttachFile \"c:\\test.txt\"
objNewMail.Send
Set objMail = Nothing

there you go..
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
21. marts 2001 - 12:27 #9
rettet...

eks:

\' input dokumentet (input.html)

<form action=\'sendmail.asp\' method=\'post\'>
<Input type=\'text\' name=\'modtagersemail\'>
<input type=\'submit\'>

\' sendmail dokumentet (sendmail.asp)

Dim objNewMail
Set objNewMail = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
objNewMail.From = \"FromThisEmail\"
objNewMail.To = & request.form(\"modtagersemail\")
objNewMail.Cc = \"CCThisEmail\"
objNewMail.Bcc = \"BCCThisEmail\"
objNewMail.Body = \"your body text\"
objNewMail.AttachFile \"c:\\test.txt\"
objNewMail.Send
Set objMail = Nothing

there you go..
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
21. marts 2001 - 12:28 #10
objNewMail.To = & request.form(\"modtagersemail\")

rettes til:

objNewMail.To = request.form(\"modtagersemail\")
Avatar billede convinius Nybegynder
21. marts 2001 - 19:17 #11
Kan det ikke passe at jeg skal indsætte det her i en fil der hedder sendmail.asp. men hvad med den html fil. skal der ikke være noget der..*S*

Du kan godt høre t jeg ikke lige er ASP hardcore  *S*