Avatar billede lyf Nybegynder
01. januar 2005 - 18:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Simpelt, sætte 2 strenge sammen?

Jeg har et lille script, som tager indholdet af et input felt, og gerne skulle outputte et link derfra!

function LiveUpdate(source,dest) {
  dest.innerHTML = source.value.replace(/\n/g,"<br/>");
}

<input id="email" name="email" value="" onkeyup="LiveUpdate(this,document.getElementById('LiveDisplayEmail'))" />

<a id="LiveDisplayEmail" href="#" onclick="java script:window.open(document.getElementById('email').value)"></a>

Det virker fint nok, men hvis vi antager at jeg indtaster mail@mail.dk outputter følgende:

<a href="mail@mail.dk">mail@mail.dk</a>, hvor jeg gerne vil have en mailto ind foran mailen i href.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
01. januar 2005 - 18:12 #1
kan du ikke bare bruge search efter @ og så sætte mailto: foran
og ellers sætte http:// foran - givet at dette ikke er tastet?
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2005 - 18:19 #2
<ole>

<script type="text/JavaScript">
function openUrl() {
    var url = document.getElementById('email').value;
    if ( url.match(/^[^\.]?[\w\.-]+@[^\.]?[\w\.-]+\.[A-Z]{2,4}$/i) ) url = "mailto:"+url
    window.open(url,"_blank")
}
</script>

<a id="LiveDisplayEmail" href="#" onclick="openUrl()">LINK</a>

I øvrigt er det en fejl at bruge JavaScript pseudo-protokollen i en event-handler ... aldrig onclick="java script: ..."  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2005 - 18:20 #3
Nåja ... så bør du returnere false på onclick:
  <a id="LiveDisplayEmail" href="#" onclick="openUrl();return false">LINK</a>
Avatar billede lyf Nybegynder
01. januar 2005 - 19:47 #4
Mange tak for svarene. Det virker perfekt olebole (læg et svar). Du kan se mit brug af det her: http://zyph.dk/scms/colophon/kontakt - Jeg har lagt en lille credit i min .js fil også.
Avatar billede lyf Nybegynder
18. januar 2005 - 15:33 #5
closeMe();