Avatar billede chrlyck Nybegynder
31. december 2004 - 11:35 Der er 1 løsning

webuivalidator er mystisk?

Hej alle.

Jeg har efterhånden haft alle de problemer med webuivalidator man overhovedet kan, og sidder nu med endnu et.

Jeg har en validering af en form, men to felter, brugernavn og kode, men hver deres RequiredFieldValidator. De fungerer egentlig fint nok, altså siger til når man klikker submit hvis felterne ikke er udfyldt, men _igen_ af knapperne virker uanset hvad der er fyldt ud. Der er to knapper der bare laver "Response.Redirect" og disse er har begge "causesvalidation=false" men virker hverken når intet er udfyldt eller når det hele er udfyldt.

Jeg tror at det validering går ind og blokerer et eller andet, for hvis jeg sletter begge RequiredFieldValidator fungerer det fint. Derudover virker det også fint hvis jeg uploader det til min webserver.

Jeg har rodet meget med om stien til webuivalidator var korrekt, men den melder fejl når den ikke er, og desuden så virker validatorne jo, det er bare knapperne der er mærkelige når man bruger validatorne?

Lidt html hvis det er interessant:
<table border="0">
    <tr>
        <td><asp:label id="lblBrugernavn" runat="server" ForeColor="Black">Brugernavn</asp:label></td>
        <td><asp:textbox id="txtBrugernavn" runat="server"></asp:textbox></td>
        <td>
            <asp:RequiredFieldValidator id="RequiredFieldValidator1" runat="server" ControlToValidate="txtBrugernavn" ErrorMessage="Indtast dit brugernavn" Font-Bold="True"></asp:RequiredFieldValidator></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><asp:label id="lblPassword" runat="server" ForeColor="Black">Password</asp:label></td>
        <td><asp:textbox id="txtPassword" runat="server" TextMode="Password"></asp:textbox></td>
        <td>
            <asp:RequiredFieldValidator id="RequiredFieldValidator2" runat="server" ControlToValidate="txtPassword" ErrorMessage="Indtast din kode" Font-Bold="True"></asp:RequiredFieldValidator></td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
        <td><asp:checkbox id="chkGem" runat="server" Text="Gem" ForeColor="Black"></asp:checkbox></td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
        <td>
            <asp:Button id="cmdLogin" runat="server" Text="Login"></asp:Button>&nbsp;
            <asp:button id="cmdAnnuller" runat="server" Text="Annuller" CausesValidation="False"></asp:button></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Button" CausesValidation="False"></asp:Button></td>
        <td><asp:label id="lblLoginMsg" runat="server" Font-Bold="True" ForeColor="Red"></asp:label></td>
    </tr>
</table>

Håber der er nogen der har været ude for det her før?

/Chr.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
01. januar 2005 - 23:25 #1
Formattering og reinstall har løst problemet, uninstall af IIS og VS.NET hjalp ikke, den skulle have det på den hårde måde :P