Avatar billede vildrede Nybegynder
18. marts 2001 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hardcore Harddisk Recording!

Hej, jeg vil høre om der er nogle kommentarer til valget af et fedt harddisk recording program til pc\'en. Jeg laver musik fra scratch og mixer musik. Så programmet skal ganske enkelt kunne det hele! Jeg har selv prøvet SAMPLITUDE 2496 og LOGIC AUDIO der skulle være nogle af sværvægterne, men er lidt i tvivl om, hvilket jeg skal købe. Er der evt. nogle der har arbejdet mere i dybden med netop disse programmer og kan sammenligne dem, ud fra ulemper og fordele?

Avatar billede webben Nybegynder
18. marts 2001 - 16:34 #1
Prøv Cubasis 5.0 VST

Det er en klassiker
Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. marts 2001 - 18:31 #2
Hvis du har pengene i orden, så skal du have fat i ProTools.
Det er et fuldt ud professionelt program, men koster altså også noget der ligner 20000kr
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. marts 2001 - 14:41 #3
Internet AudioMix.. 75 kr!
Avatar billede jenneren Nybegynder
19. marts 2001 - 18:05 #4
Jeg vil klart anbefale AudioLogic. Det er efterhånden også det mest benyttede program i proffe lydstudier på nær Protools, som er ret dyrt. Der er dog mange der har protools hardware, som kører med audiologic software.
Logic er fedest hvis du arbejder med midi, det har en stor nodeskrivningsfunktion (man kan sågar konvertere audio til noder!). Hvis du skal lave musik til film kan du importere mpegs el. lign. og have et \"floating\" video vindue kørende.
Jeg kender ikke VST så godt, men mit indtryk (fra snak med folk i branchen) er at logic har overhalet cubase.

Hilsen en musiker.
Avatar billede grav Nybegynder
20. marts 2001 - 01:27 #5
Jeg vil nu ikke sige, at Logic har overhalet Cubase, tvært imod. Cubase har nok flest features og er også ophavs\'mand\' til nogle meget brugte standarder, ASIO og VST, hvilket betyder øget kompatibilitet.
Men mange tyer til Logic pg.a. stabilitet og åbenbart også brugervenlighed (hvilket jeg nu selv mangler at erfare).
Cubase (www.steinberg.net) er fornyligt kommet i en v5.0, skrevet fuldstændigt fra bunden. Logic (www.emagic.de) kommer vidst også snart i en version 5, og i denne udgave tror jeg også man kan vente store sager.
Så er der jo også ProTools, som mest er kendt et som hardware-dependent program, dvs. normalt køber man et eller andet stykke lækkert og møgdyrt hardware til, som \'aflaster\' computeren. Men DigiDesign, som laver ProTools har også lavet en ren software-version af ProTools, som ikke kræver ekstra hardware udover en pc/mac og et lydkort. Og denne version er oven i købet gratis!!
Check www.digidesign.com for ProTools Free.
Avatar billede vildrede Nybegynder
28. marts 2001 - 21:18 #6
Take for svarene, mit nye system er bare ikke så glad for Protools Free (kører win2k) og vil derfor ikke installere.
Jeg har også hørt fra en lille fugl, at Logic også har problemer med win2k, hmm...
overvejer dog at installere w98 sideløbende med win2k og prøve Protools nu det ovenikøbet er gratis.
Avatar billede grav Nybegynder
28. marts 2001 - 22:14 #7
Meget ofte vil du få bedre resultater med Win98se, da OS\'ets arkitektur er bedre til multimedie, især lyd, som helst skal køre næsten real-time, før det er brugbart.
En god ting er helt sikkert at køre dual boot, så du kører alle ikke-audiorelaterede applikationer i Win2k og så fyrer den af med Win98.